توضیحات

برج خنک کننده مدار باز

برج خنک کننده مدار باز گرما را از سیستم های خنک شونده با آب به محیط منتقل می کند. آب داغ برگشتی – برج خنک کننده مدار باز –  از فرایند روی پکینگ (سطوح انتقال حرارت) پخش شده و با هوایی که توسط فن دمیده می شود، تماس پیدا می کند. بدین صورت مقداری از آب تبخیر شده و مابقی آب خنک می شود.

مزایای برج خنک کننده مدار باز

مزایای برج خنک کننده مدار باز

مزایای برج خنک کننده مدار باز :

 

– مصرف انرژی پایین

– هزینه اولیه پایین

– امکان دستیابی به دماهای پایین.

– فضای نصب کوچک

– دارای گواهینامه استاندارد از CTI و Eurovent.

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز از جنبه های گوناگون قابل بررسی است که در این مقاله به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم. می دانیم که تنها تفاوت برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز این است که در برج خنک کننده مدار بسته ، آب سیستم از درون کوئل هایی – برج خنک کننده مدار باز – که درون دستگاه تعبیه شده است عبور می کند و خنک می شود در حالیکه به طور مستقیم با هوا تماس ندارد ولی در برج خنک کننده مدار باز ، آب در داخل برج خنک کننده و از میان پکینگ برج خنک کننده عبور کرده و در تماس با هوا خنک می شود.

بیشتر بخوانید : برج خنک کننده 

بررسی و مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز

در ادامه مطلب به بررسی و مقایسه برج های خنک کننده مدار بسته و مدار باز از نظر قیمت ، رسوب گذاری ، مصرف آب ، مصرف انرژی و نحوه تعمیرات می پردازیم:

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز : قیمت

قیمت برج خنک کننده مدار بسته به دلیل به – برج خنک کننده مدار باز – کار گیری کوئل هایی از جنس مس ، استنلس استیل و … بسیار بیشتر از قیمت برج خنک کننده مدار باز خواهد شد. باید توجه نمود که در برج خنک کننده مدار بسته هیچ کدام از قطعات برج خنک کننده مدار باز حذف نمی شود ولی تجهیزات دیگر از جمله کوئل و پمپ اضافه می گردند ، به طور معمول قیمت برج خنک کننده مدار بسته در حدود سه برابر قیمت برج خنک کننده مدار باز خواهد شد.

 

 برج خنک کننده مدار باز

برج خنک کننده مدار باز

 

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز : رسوب

در برج خنک کننده مدار بسته آب نرم از سیستم وارد کوئل های برج خنک کننده می شود ، در این مسیر آب با هوا هیچ گونه تماسی ندارد در نتیجه تبخیری هم در کار نیست ، بنابراین نه مقدار این آب کم می شود و نه املاح به آن اضافه می شود. انتقال حرارت فقط از طریق جداره لوله و به وسیله انتقال حرارت هدایت اتفاق می افتد. بنابراین هیچ گونه رسوب در داخل مجموعه کوئل ها و سیستم مصرف کننده نخواهیم داشت و فقط آب مدار دوم که به روی کوئل ها – برج خنک کننده مدار باز – پاشیده می شود و با هوا در تماس است دارای رسوب خواهد بود.

خرید برج خنک کننده مدار باز

خرید برج خنک کننده مدار باز

بنابراین در مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز مهمترین تفاوت عدم رسوب گذاری در برج خنک کننده مدار بسته است و تمام هزینه های اضافه می شود که آبی که به سیستم برای خنک کردن می رود فاقد رسوب باشد.

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز : مصرف آب

مصرف آب در هر دو برج خنک کننده مدار باز و بسته یکسان است. توضیح بسیار ساده است : قانون بقای انرژی. در هر دو برج خنک کننده دفع حرارت از طریق از دست دادن گرمای نهان آب و تبخیر آب صورت می گیرد. در برج خنک کننده مدار باز تبخیر بروی پکینگ ها اتفاق می افتد و در برج خنک کننده مدار بسته تبخیر آب بروی کوئل ها اتفاق می افتد. در برآیند کاری در هر دو دستگاه مقداری از آب از یک دما به دمای دیگر خنک می شود و این از طریق تبخیر آب صورت می پذیرد.

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز : مصرف انرژی

در برج خنک کننده مدار بسته به دلیل نیاز به جریان انداختن آب در مسیر طولانی کوئل ها به پمپ بسیار قوی تر نیاز است ، همچنین در برج خنک کن مدار بسته نیاز به پمپ دوم است تا آب را به روی کوئل ها بپاشد. بنابراین مصرف انرژی در برج خنک کننده مدار بسته بیشتر از مدار باز می باشد.

 

بهترین برج خنک کننده مدار باز

برج خنک کننده مدار باز

 

مقایسه برج خنک کننده مدار بسته و مدار باز : تعمیرات

در برج خنک کن مدار بسته به دلیل وجود تجهیزات بیشتر مانند کوئل و پمپ، در طولانی مدت تعمیرات – برج خنک کننده مدار باز – بسیار مشکل تر ، پر هزینه تر و زمانبر تری خواهد بود.

به این صورت نتیجه گیری می شود که – برج خنک کننده مدار باز – با توجه به هزینه بسیار بالای اولیه ، مصرف انرژی بیشتر و تعمیرات مشکل تر برج خنک کن مدار بسته نسبت به برج خنک کن مدار باز ، این نوع برج خنک کننده فقط در مواقعی باید مورد استفاده قرار گیرد که سیستم مصرف کننده آب خنک و تجهیزات مرتبط آن بسیار گران قیمت و نسبت به رسوب آب حساس باشند – برج خنک کننده مدار باز – به طوریکه هزینه های اولیه و جاری انجام شده برای برج خنک کننده مدار بسته در مقابل آن ناچیز باشد.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برج خنک کننده مدار باز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برج خنک کننده مدار باز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.