برج خنک کننده فایبرگلاس

فهرست مطالب
برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس در واقع نوعی برج خنک کننده است که جنس بیسین و لوورها از فایبرگلاس یا کامپوزیت ساخته شده است. همانطور که می دانیم برج خنک کننده وسیله ای برای خنک کننده مایعات به مقدار مورد نیاز صاحب کسب و کار است. بعد از این سیستم در صورت نیاز به سرمای بیشتر باید از کولر استفاده کرد. برج خنک کننده فایبرگلاس به دلیل مقاومت بدنه بالا و عدم تخریب در برابر نور خورشید امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد اصلی این شکل از برج ها در ساختمان های اداری، تجاری و اکثر مجتمع های مسکونی می باشد.

برج خنک کننده فایبرگلاس که امروزه به دلایل مختلفی تقریباً در بازار برج خنک کننده ایران و جهان بی نظیر است و می تواند به صورت یک برج خنک کننده مخروطی یا دایره ای با ظرفیت خنک کننده 6000 تن مکعب – صنعتی. تولید گردد.

انواع برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس مانند سایر انواع برج خنک کننده بر ایجاد سطح تماس بیشتر بین آب گرم ورودی و هوای در حال گردش در داخل برج خنک کننده تکیه دارد که منجر به تبادل حرارت بین این دو سیال می شود. پس از عبور از لوله هایی که به صورت عمودی به بالای برج منتقل می شوند، آب گرم بر حسب نوع برج در تماس با جریان هوا قرار می گیرد.

برج خنک کننده فایبرگلاس به انواع  زیر تقسیم میشوند :


  • به لحاظ برخورد هوا با جریان آب

  1. جریان متقاطع (کراس فلو)
  2. جریان مخالف (کانتر فلو)
  • به لحاظ جریان گردش آب

  1. مدار باز
  2. مدار بسته و هیبریدی
  • به لحاظ شکل ظاهری و هندسی

  1. مخروطی یا مدور
  2. مکعبی

مشخصات فنی برج های خنک کننده فایبرگلاس

  • بدنه این نوع برج با استفاده از بهترین رزین‌ها و الیاف ویژه سوزنی و حصیری (ساخت اروپای غربی) یا در حقیقت کامپوزیت ساخته می‌شوند.
  • بدنه فایبرگلاس در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) و نیز شرایط جوی متغیر از تابستان تا زمستان کاملا” پایدار و مقاوم بوده و بدلیل روش ساخت و رنگ آمیزی در مقابل تابش نور خورشید تغییر نمی‌کند.
  • ضخامت بالای بدنه و تشتک یا بیسین برج خنک‌کننده فایبرگلاس با توجه به روش تولید آن بصورت مناسب و مقاوم انتخاب می‌گردد.
  • پکینگ‌ها یا المانهای انتقال حرارت و جرم این مدل برجها از مرغوبترین مواد پلی اتیلن با ضخامت 400 میکرون و Coating یا روکش مخصوص دارای درجه داروئی ساخته می‌شود. اندازه دهانه ورودی آنها بر حسب املاح موجود در آب محل مصرف محاسبه شده و تعیین می‌گردد. گام این پکینگها از 12 تا 19 می‌باشد.
  • پروانه مورد استفاده در برج خنک کننده فایبرگلاس بسته به انتخاب مشتری از فایبرگلاس یا فلز خاص و مقاوم ساخته شده و فن های مخصوصی به نام Super Blade با آن ساخته می شود و طرح مقطع آنها Air Foil و از نوع پره های توخالی می باشد. . فن های برج تولیدی این شرکت بازدهی بسیار بالایی دارند و علاوه بر سبک بودن، حجم هوای حرکتی به ازای هر واحد توان مصرفی آن بسیار بالاست. این ویژگی باعث افزایش حجم هوای جابجا شده و کاهش توان و قدرت جریان مصرفی در موتور الکتریکی برج خنک کننده فایبرگلاس می شود. با این فن ها شدت صدا نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته و عمر فن نسبت به مدل های مشابه بسیار افزایش می یابد.های انتقال حرارت برج خنک کننده در اشکال و انواع مختلفی تولید می شوند و راندمان انتقال حرارت بسیار بالایی دارند.
  • موتور برقی برج خنک کننده فایبر گلاس مورد استفاده ماشین آلات مهتاب گستر ساخت زیمنس آلمان (1 سال گارانتی) و دارای کلاس حفاظتی IP-55 حفاظت از نفوذ آب و گرد و غبار و کلاس عایق حرارتی F، شرایط کار الکتریکی عبارتند از: RPM 1450، 3HP/50Hz / 380v
  • تمامی پیچ و مهره ها و واشرهای به کار رفته در ساختار و بدنه برج خنک کننده فایبرگلاس این شرکت از مواد گالوانیزه گرم و سایر تکیه گاه های فلزی سخت افزار از آهن گالوانیزه گرم به ضخامت 83 میکرون می باشد.
  • لوله ها و اتصالات به کار رفته در برج خنک کننده فایبرگلاس از PVC مرغوب با فشار و ضخامت دیواره بالا و سیستم توزیع آب و قطعات متحرک از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. شناورهای ( بویه ) مورد استفاده در این دستگاه از تخته های مرغوب با توپی پلاستیکی ساخت تایلند یا اندونزی و یا بویه با غشاء مخصوص ساخته شده است.
برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس

ویزگی های برج خنک کننده فایبرگلاس

  • مناسب برای نصب در فضای خارج
  • قابل ارائه در ۱۸ مدل محصول
  • بدنه از جنس فایبرگلاس
  • قابل ارائه در ظرفیتهای ۴۰ تا ۷۰۰ تن برودتی اسمی
  • فنهای به کارگرفته از نوع محوری و بسیار کم صدا و با راندمان بالا
  • مناسب کار با چیلرهای تراکمی آب و چیلرهای جذبی
  • قابل ارائه بصورت مونتاژ شده و دی مونتاژ بمنظور سهولت در حمل و نقل
  • دارای سیستم انتقال قدرت پولی و تسمه مجهز به کاهش دور
  • مجهز به یک سری Eliminator از جنس فایبرگلاس مقاوم برای جلوگیری از پاشش آب به خارج

میزان خنک سازی آب توسط کولینگ تاور فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع رطوبت نسبی هوا یا دمای حباب. مایع داغ تا حدی خنک می شود. هوای اشباع (رطوبت 100%) از مخلوط رطوبت با هوای اطراف به دست می آید. آب گرم برج خنک کننده تا دمای نزدیک به اشباع خنک می شود.  در حالت کلی برج خنک کننده فایبرگلاس دمای آب را تا 3درجه بالاتر از دمای محیط کاهش می‌دهد. در مناطق جنوبی و شمالی که در مجاورت دریا هستند به دلیل بالا بودن دمای اشباع، آب گرم شده درون برج خنک کننده کمتر خنک سازی می‌گردد. مثلا شما تصور کنید دمای آب ورودی به کولینگ تاور 75 درجه فارنهایت و دمای مرطوب 65 درجه فارنهایت بنابراین دمای آب خروجی 68 درجه فارنهایت خواهد بود. اهمیت طرح این مسئله این است که به هنگام طراحی برج خنک کننده فایبرگلاس حتما به شرایط اقلیمی محیط توجه نمایید.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.