توضیحات

برج خنک کننده مدار بسته

بعضی مواقع با توجه به شرایط آب و هوایی نیاز است کع از هدر دادن آب و تبخیر زیاد آن جلوگیری شود و دلیل آن کمبود آب می باشد . برای همین منظور از برج خنک کننده مدار بسته یا همان برج خنک کننده خشک استفاده می گردد . عملکرد برج خنک کننده مدار بسته این طور است که آب گرم در آن ار لوله های پره دار علور میکند ( به جای عبور از پکینگ ها و این لوله های پره دار در ارتباط با هوای سرد می باشند )

برج خنک کننده، انواع برج خنک کننده، برج خنک کننده مدار باز، برج خنک کننده مدار بسته، مکانیزم عمکلرد برج خنک کننده مدار بسته و هر آنچه در خصوص ظرفیت برج خنک کننده مدار بسته باید دانست :

 

برج خنک کننده مدار بسته دستگاهی جهت خنک کردن آب در گردش با استفاده حداقلی از آب می باشد. اساس کار برج خنک کننده بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو می باشد. عموماً در برج خنک کننده آب گرم خروجی از سیستم توسط لوله هایی از بالای برج خنک کننده وارد شده و در آنجا به صورت طبیعی یا با آب فشان هایی به سمت پایین برج به جریان می افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج خنک کننده به شیوه های مختلف با جریان هوای سرد برخورد میکند.

برج خنک کننده از لحاظ مکانیزم انتقال حرارت به دو گروه برج خنک کننده مرطوب (مدار باز) و برج خنک کننده خشک(مداربسته)تقسیم می شوند.

الف) برج خنک کننده مرطوب (مدار باز) Wet Cooling Tower:
آب گرم از بالای برج خنک کننده با عبور از پکینگ ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن یا به صورت طبیعی وارد برج خنک کننده مدار بسته می شوند ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین میشود. مهمترین عیب این سیستم پاشیدن حرارت آب به اطراف و همچنین تبخیر بیش از حد آب میباشد .

ب) برج خنک کننده خشک (مدار بسته) Dry Cooling Tower:
در مناطقی که به علت عدم وجود آب کافی باید از اتلاف آب و تبخیر بیشتر جلوگیری نمود از برج خنک کننده خشک استفاده می گردد.در این دسته آب گرم (یا روغن) بجای عبور از پکینگ ها از لوله های پره دار که با هوای سرد در تماس می باشد عبور کرده و خنک میگردد. از معایب این سیستم کاهش راندمان با افزایش دمای محیط اطراف میباشد. مکانیزم چرخش آبگرم (روغن) در این سیستم مانند مکانیزم عملکرد یونیت هیترها میباشد.

تقریبا بیش از90 درصد برج های خنک کننده مدار بسته از نوع برجهای تر میباشند که خود به دو گروه جریان متقابل(counter flow) و جریان متقاطع (cross flow) تقسیم میشوند . طی سالهای طولانی فعالیت مهتاب گستر برج های خنک کننده مدار بسته از نوع جریان متقابل بعلت حجم کمتر برج خنک کننده و راندمان بهتر و هزینه کمتر مقبولیت بیشتری پیدا کرده است.

 

 

اصول عملکرد برج خنک کننده مدار بسته:

سیستم اتوماتیک چرخش آب پخش کن (Rotating Spinkler ) ، آب داغ را به صورت یکنواخت روی سطوح خنک کننده (کویل مسی) پخش می کنند. هوای خشک به صورت همزمان در جهت مخالف ریزش آب به طرف بالا مکش و باعث تبخیر قسمتی از آب داغ و خنک شدن باقیمانده آب میشود. آب خنک شده در تشت (Basin)جمع شده و از طریق لوله های خروجی به منبع حرارتی جهت چرخش مجدد پمپ می شود .

مشخصات فنی برج خنک کننده مدار بسته :

الف)مشخصات بدنه برج خنک کننده مدار بسته :

پلی استر غیر اشباع F-65(محلول در استایرن65%)مقاوم در برابر جرقه و شکست ولتاژ خوردگی
کبالت با ضریب شتابدهندگی10% بعنوان خشک کننده رزینهای پلی استر
اسید پراکسید(هاردنر)MEKP متیل اتیل کتون پراکسید
تینر 15000واستایرن منومر جهت جلوگیری از شکنندگی بدنه برج خنک کننده مدار بسته و افزایش طول عمر مفید قطعاتی که در معر ض آب و اشعه خورشید هستند.
الیاف شیشه سوزنی 450 و حصیری 600 با درصد اختلاط 75% به 25% محصول کشور اسپانیا یا ژاپن
اروزیل دگوستا200
تیتان کرونوس آلمان

ساختار پلی استر تقویت شده برج خنک کننده مدار بسته مجموعه فوق در برابر اشعه UV و رطوبت مقاوم می باشد.

 

ب)مشخصات فنی سایر قطعات:

مجموعه فن :
نوع فن از توخالی با پره های فن آکسیال از جنس آلومینیومی آلیاژ 6063 تولید شده بروش اکسترود بصورت AIR FOIL می باشد و شکل آیرودینامیکی پرهها و همچنین وزن ناچیز این پره ها عملکردی بهینه و بی سر وصدا را ایجاد میکند.

سطوح خیس شونده :
پکینگ پی وی سی با گام 19میل با ضخامت 350 میکرون مقاوم در برابر رسوب و خوردگی و ضد مواد UV این مجموعه برج خنک کننده مدار بسته در برابر جریان هوا و آب مقاوم است و به دلیل دارا بودن ساختار خاص شرایط را برای تشکیل و نگهداری لایه فیلم آب بروی سطوح خود فراهم میکند که این مورد باعث افزایش راندمان و ایجاد ضریب انتقال بالا در سیستم می گردد.این پکینگها تا حداکثر دمای آب ورودی به میزان 80 درجه سیلسیوس قابل استفاده است.

پایه های لوور :
پایه های لوور از جنس آلومینیوم است و جهت ایجاد استحکام بروش ریخته گری تهیه می گردد.

مجموعه کاهش سرعت و سیستم آبپاش :
قطعات کاهش سرعت از جنس چدن نشکن و آب پخش کن یا اسپرینکلر از جنس آلومینیوم می باشد و سیستم آبپاش بدون استفاده از نازل در نظر گرفته شده که به صورت خود گردان عمل می نماید و این مورد در جلوگیری از افت فشار موثر می باشد.

مجموعه پولی و فلکه :ورودی هوای پلیمری

پولی و فلکه از نوع تیپر بوش مخروطی با قابلیت نصب و دیمونتاژ آسان بوده وبصورت بالانس شده نصب میگردد.

الکتروموتور :
الکتروموتور 11 کیلو وات فلنج دار همراه با اینورتور(کنترل دور متغیر) از نوع اروپایی مارک زیمنس و یا VM برج خنک کننده مدار بسته می باشد ونحوه اتصال مجموعه فن و موتور بصورت تسمه و پول میباشد.

پیچ و مهره ها :
پیچ و مهره و اتصالات با گرید 8.8 بصورت آبکاری شده استفاده می گردد.

 

الیمانتور :
این مجموعه از ساختار پلی استر تقویت شده تشکیل شده و بصورت گسترده بروی لوله های فرعی وگردان مجموعه برج خنک کننده مدار بسته نصب میشود که مانع از مکیده شدن قطرات آب به سمت فن میگردد.

لوازم ومصالح داخلی دستگاه :
مجموعه چپ گرد-راست گرد و لوله های نگهدارنده خورشیدی و شناور و همچنین حفاظ مجموعه فن و پایه موتور و شاسی فن موتور از جنس استنلس استیل برج خنک کننده مدار بسته می باشد.

ایزولاسیون نهایی :
ایزولاسیون دستگاه بصورت کامل و محلهای مورد نیاز با فایبرگلاس برج خنک کننده مدار بسته انجام خواهد شد.

مجموعه کویل برج خنک کننده مدار بسته :
هر دستگاه دارای کویل مسی حداقل6ردیفه، از جنس کربن استیل بدون فین متناسب با بار برودتی دستگاه برج خنک کننده مدار بسته می باشد.

بیشتر بخوانید : برج خنک کننده 

معایب برج خنک کننده مدار بسته

ولی یکی از مشکلات معمول در برج های مدار بسته این است که دمای خروجی در برج های مدار بسته در مقایسه با برج های مدار باز این است که برج های مدار بسته به لحاظ عملکرد چون مستقیما تابع دمای محیط هستند ، عملکرد پایین تری دارند . به منظور جلوگیری از این موضوع اولین بار توسط شرکت نوع برج های هیبریدی به شکل ترکیبی از برج های مدار باز و مدار بسته ارائه شد که هم میزان آب مصرفی کمتری مصرف می کرد و هم راندمان حرارتی بسیار بالایی داشت و شامل دو بخش بود :

 

AIR TO AIR PAD

 

الف) بخش خشک برج یا همان قسمت مدار بسته برج که در این قسمت آب در داخل کویل جریان پیدا می کرد و به کمک هوادهی فن سرد می شود

ب) قسمت مرطوب ، تر و یا قسمت مدار باز برج که به منظور خنک کردن بیشتر برج خنک کننده مدار بسته و بالا بردن راندمان حرارتی مجموع برج در نظر گرفته است .

ورودی هوای پلیمری برج خنک کننده مدار بستهAIR TO AIR PAD

 

برج خنک کننده مدار بسته یا همان close cooling tower نوعی برج خنک کننده است که در یک سیکل بسته ، آب را خنک میکند. برج خنک کننده مدار بسته برای کاهش دمای آب، آب را وارد کویل های موجود در مدار میکند و از رو به رو شدن مستقیم آب و هوا جلوگیری میکند و به صورت غیر مستقیم به کمک هوای سرد، آب داخل مدار را خنک میکند. برج های خنک کننده مدار بسته با توجه به نوع کویل و سیستم چرخش هوا به انواع مختلفی تقسیم میشوند که در این مقاله بیشتر راجب آن توضیح میدهیم.

خرید برج خنک کننده مدار بسته | دلتاتی

برج خنک کننده مداربسته

عملکرد کلی برج های خنک کننده بسته

برج خنک کننده مدار بسته (Closed Circuit Cooling Tower) یک مبدل حرارتی است که از تماس غیر مستقیم هوا و آب برای خنک کردن آب استفاده می کند. در برج خنک کننده مدار بسته به منظور جلوگیری از تماس مستقیم هوا با آب و مشکلات مربوط به آن، آبی که باید خنک شود در کویل های برج خنک کننده به گردش در می آید و آب موجود در تشک برج نیز پس از  پمپ شدن به سمت بالای برج، توسط نازل های روی کویل های حاوی آب اسپری میشود.

در برج خنک کننده مدار بسته، بخشی از سرمایش مورد نیاز به دلیل تماس غیرمستقیم و تبادل حرارت بین هوای ورودی به برج و آب موجود در کویل ها صورت می گیرد. همچنین در اثر پاشش آب بر روی کویل ها و برخورد ذرات آب به سطح داغ کویل و همراه با جریان هوای در حال گردش در داخل برج، قسمت کوچکی از آب پاشیده شده تبخیر شده و سپس آب داخل کویل خنک می شود. ادامه فرآیند خنک سازی مشابه مراحل یک برج خنک کننده مدار باز است.

مزایای برج های خنک کننده مدار بسته

در برج های خنک کننده با مدار بسته چون آب داغ داخل کویل شروع به سرد شدن میکند تبخیر نمیشود و آب مصرفی هدر نمیرود به همین دلیل این برج های خنک کننده بیشتر در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند کاربرد دارد علاوه بر این موضوع برج های خنک کننده مدار بسته مزایای دیگری هم دارند که در ادامه به آنها میپردازیم :

مصرف انرژی : انرژی مصرفی در این مدل برج های خنک کننده بسیار پایین تر از مدل باز است به خصوص مصرف پایین آب و هزینه کمتر برای آب جبرانی

رسوب : تولید رسوب در برج های خنک کننده مدار بسته بسیار کم است و متقابلا هزینه های ناشی از رسوب گیری و تعمیرات ناشی از رسوب گرفتگی نیز کمتر از برج های خنک کننده مدار باز است.

تسویه آب : چون آب در گردش با هوا تماس مستقیم ندارد از کیفیت آن کاسته نمیشود و نیاز به تسویه ندارد و اگر از کیفیت آب ورودی اطمینان داشته باشیم قطعا آب خروجی خوبی هم خواهیم داشت و نیاز به سختی گیر رزینی و تزریق هیپوکلرید سدیم نداریم.

حفاظت از لوله ها : لوله های به کار رفته در برج های خنک کننده امکان زنگ زدگی دارند که با شیوه حفاظت کاتدی این مشکل رفع میشود و دوره تعمیر و نگهداری طولانی تری خواهد داشت و راندمان کلی افزایش میابد.

قیمت برج خنک کننده مدار بسته | دلتاتی

برج خنک کننده مدار بسته

انواع کویل در برج های خنک کننده مدار بسته

در برج های خنک کننده مدار بسته به جای استفاده از پکینگ مدیا از کویل سرمایشی استفاده میشود که دارای جنس های مختلفی هستند که در ادامه به معایب و مزایای انواع کویل ها میپردازیم.

کویل مسی :

مزایا : پر کاربرد ترین فلز در سیستم های انتقال حرارت و تهویه مطبوع مس است. کویل مسی در‌کمترین زمان بیشترین دما را از آب یا دیگر سیالات گرفته و کاربردی ترین نوع لوله در تولید کویل شده است کویل مسی بهترین انتخاب از نظر طول عمر و عدم پوسیدگی است.

معایب:

کویل مسی نسبت به دیگر مدل های کویل قیمت بیشتری دارد و توانایی مقاومت در برابر سیالات اسیدی را ندارد و در زمان کمی دچار خوردگی میشود و صدمات جبران ناپذیری به همراه دارد.

کویل آلومینیوم :

مزایا : به دلیل نرم بودن فلز آلومینیوم و تولید راحتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است و در تولید فین های برودتی در کویل های فین دار استفاده میشود. آلومینیوم دارای ضریب کانداکتیویتی بالا و افزایش دهنده سطح ارتباط غیرمستقیم سیال و هوا است کویل های آلومینیومی در بسیاری از برج های خنک کننده مدار بسته خشک و هیبریدی کاربرد دارد.

معایب : باید به منظور عدم زنگ زدگی کویل آلومینیومی، از لایه‌های لعابدار محافظ استفاده شود همچنین کویل آلومینیومی طول عمر کمتری نسبت به بقیه کویل ها دارد و از معایب دیگر کویل آلومینیومی میتوان به سرعت معمولی خنک کاری آن اشاره کرد.

کویل گالوانیزه گرم مانیسمان:

مزایا :  کویل گالوانیزه گرم مانیسمان یا بدون درز  قابلیت استفاده در آبهای اسیدیته را بدلیل عدم وجود سوراخ و درز دارد و قیمت بسیار مناسب کویل گالوانیزه و تولید راحت آن از دیگر مزایای کویل گالوانیزه گرم مانیسمان است.

معایب : در طی فعالیت امکان مسدود شدن لوله ها وجود دارد و ضریب تبادل گرمای پایینی دارد و از دیگر معایب کویل گالوانیزه بدون درز نیاز به لایه روکشی برای عدم زنگ زدگی است.

کویل گالوانیزه درز دار :

مزایا : قیمت بسیار مناسب بدلیل ارزان بودن متریال گالوانیزه از مزایای کویل گالوانیزه درز دار است به طوری که میتوان گفت ارزان ترین مدل پیشنهادی است و قابلیت استفاده در تولید انواع سیستم کولینگ را دارد همچنین با ضخامت دو الی 3 میلیمتری و مقاومت ضربه ای بالا از دیگر مزایای آن است.

معایب : نیاز به لایه‌های محافظ برای جلوگیری از اکسایش و وزن نسبتاَ زیاد از معایب کویل گالوانیزه درز دار است همچنین بدلیل درزدار بودن مناسب سیال های اسیدی نیست.

کویل استنلس استیل :

مزایا : تولید در ضخامت های متنوع و عدم زنگ زدگی تضمینی و  عملکرد مطلوب در برابر سیالات اسیدی از مزایای کویل استنلس استیل است همچنین رسوب گذاری کمتر از دیگر مزایای آن است.

معایب : از معایب کویل استنلس استیل در برج های خنک کننده قیمت زیاد متریال استیل و وزن نسبتاَ سنگین آن است.

معایب برج های خنک کننده مدار بسته :

از آنجایی که عملکرد اصلی برج های خنک کننده مدار بسته بستگی به هوای سرد محیط دارد اگر هوای محیط گرم شود عملکرد برج های خنک کننده مدار بسته با مشکل مواجه میشوند بنابراین در فصول گرم سال این نوع برج های خنک کننده راندمان خوبی نخواهند داشت و نیاز به اسپری آب دارند . در چنین شرایطی از یک سیکل توزیع آب کمکی استفاده میشود.

به طور مختصر به معرفی برج های خنک کننده با مدار بسته پرداختیم و معایب و مزایای آن را توضیح دادیم در کل میتوان گفت مزایای این نوع برج ها از معایب آنها بیشتر است اما باز هم انتخاب انواع برج های خنک کننده بستگی به نوع نیاز ما دارد.

برای اطلاع از قیمت و خرید برج خنک کننده مدار بسته با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

ویژگی ها و محدودیت های برج خنک کننده مدار بسته

استفاده از کویل در برج خنک کننده مدار بسته، آب مورد نیاز خنک کننده را از آب موجود در برج خنک کننده جدا می کند، به این ترتیب از تماس آب خروجی از برج خنک کننده با هوا جلوگیری می شود. بنابراین این آب عاری از آلودگی و ناخالصی بوده و نیازی به تامین آب جبرانی نخواهد بود. بنابراین در مواردی که آبی که نیاز به خنک شدن دارد با هوا تماس نداشته باشد (مثلاً در صنایع غذایی و …) باید از برج خنک کننده مدار بسته استفاده کرد.

در نتیجه در صورت استفاده از برج های خنک کننده مدار بسته، رسوباتی بر روی سطوح داخلی کویل های حرارتی داخل برج و سایر تجهیزات مرتبط مانند کندانسور ایجاد نمی شود. بنابراین، از آنجایی که استفاده از برج خنک کننده مدار باز می تواند خطرات قابل توجهی از نظر ته نشین شدن تجهیزات در تاسیسات خنک کننده داشته باشد، در مناطقی که سختی آب بسیار بالا است، برج خنک کننده مدار بسته بهترین انتخاب است. همچنین با توجه به کاهش قابل توجه رسوب و گرفتگی در این برج ها، استفاده از فناوری مدار بسته در برج های خنک کننده می تواند به کاهش یا رفع نیاز به تصفیه فیزیکی/شیمیایی آب در سیستم برج خنک کننده و هزینه های ناشی از آن کمک کند.

عملکرد حرارتی کلی برج های خنک کننده مدار بسته پایدارتر است و از آنجایی که سطوح انتقال حرارت برج های خنک کننده مدار بسته رسوبات کمتری دارند، در دراز مدت بازده حرارتی بالاتری خواهند داشت. بنابراین، در بسیاری از کاربردهای خنک کننده، به دلیل توانایی برج های خنک کننده مدار بسته برای کار طولانی مدت، با حداکثر بازده مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، ساختمان های مجهز به پمپ حرارتی منبع آب که به طور گسترده در ساختمان های اداری، هتل ها و مراکز درمانی استفاده می شود، یکی از رایج ترین کاربردها برای برج های خنک کننده مدار بسته است. همچنین استفاده از برج های خنک کننده مدار بسته برای مراکز اطلاعاتی، واحدهای ذخیره سازی، گلخانه ها، خنک کننده های فشاری با راندمان بالا و انواع صنایع فرآیندی برای کاهش دمای سیالات فرآیند در کارخانه ها رایج است.

در برج خنک کننده مدار بسته به دلیل اینکه آب خنک شده داخل کویل ها تبخیر نمی شود، نیازی به افزودن آب جبران کننده نیست و هدر رفت آب مربوط به فرآیند تبخیر در برج خنک کننده مدار بسته نیز بسته به میزان نوع تجهیزات خنک کننده متصل به چرخه مورد نظر پیدا می شود یا به صفر می رسد. بنابراین مصرف آب در برج های خنک کننده مدار بسته در مقایسه با برج های خنک کننده مدار باز بسیار کمتر است. به همین دلیل استفاده از برج های خنک کننده مدار بسته در مناطق خشک و کم آب با وجود هزینه سرمایه گذاری بالاتر نسبت به برج های خنک کننده مدار باز گزینه مناسب تری است.

همچنین، برج های خنک کننده مدار بسته معمولاً به اسب بخار کمتری برای پمپاژ آب نسبت به برج خنک کننده مدار باز با همان ظرفیت نیاز دارند. بنابراین در برج های خنک کننده مدار بسته کاهش قابل توجهی در هزینه های مصرف در ارتباط با کاهش اسب بخار مورد نیاز پمپاژ، حذف شیرهای گران قیمت و تجهیزات اضافی و لوله کشی مربوط به تامین آب جبرانی حاصل می شود.

همچنین در برج های خنک کننده مدار بسته با کاهش ضرورت تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب، کاهش مصرف آب و کاهش عملیات تعمیر و نگهداری، این امر در نهایت باعث کاهش هزینه های مصرف می شود. بنابراین، اگرچه هزینه سرمایه گذاری در برج های خنک کننده مدار بسته به دلیل وجود تجهیزاتی مانند کویل های تبادل حرارتی و پمپ های آب کمکی نسبت به برج های خنک کننده مدار باز بسیار بیشتر است، اما هزینه های بهره برداری، نگهداری و نصب تجهیزات اضافی در محیط باز برج های خنک کننده مدار نیز باید در نظر گرفته شوند.

با توجه به اینکه آب سرد و تمیز ارائه شده در برج خنک کننده مدار بسته نیاز به تعمیر و نگهداری، لوله کشی و کلیه تجهیزات مربوط به برج خنک کننده را کاهش می دهد، طول عمر برج خنک کننده مدار بسته بیشتر است. همچنین خرابی برج خنک کننده را کاهش می دهد که برای مراکز اطلاعاتی و برخی از برنامه هایی که نیاز به خنک کننده هسته دارند بسیار مهم است.

برج های خنک کننده مدار بسته نیز با عملکرد در دمای محیطی نزدیک به صفر مزایایی را برای سیستم های خنک کننده ارائه می کنند. در حالی که برخی از انواع برج های خنک کننده مدار بسته ممکن است همچنان به مقداری ضد یخ نیاز داشته باشند.تمام برج‌های خنک‌کننده مدار باز باید مجهز به گرمکن‌های گردشی و سیستم تخلیه یا چرخش مجدد در هنگام خاموش شدن سیستم در شرایط یخبندان باشند.

برج­ های خنک­ کننده مدار بسته در فصول سرد قابلیت ایجاد سرمایش خشک را دارند. بنابراین اگر شرایط هوای بیرون مطلوب باشد (در فصول زمستان و پاییز)، به طوری که عملیات خنک ­کاری در برج خنک ­کننده مدار بسته بتواند تنها توسط فن ­های برج انجام شود، جریان انرژی پمپی که آب را برای پاشش توسط نازل ­ها از تشتک به سمت بالای برج انتقال می ­دهد می ­تواند قطع شود و این موضوع نه تنها مصرف آب را تا حد زیادی کاهش می­ دهد، بلکه با خاموش شدن پمپ گردشی در مصرف انرژی نیز صرفه‌­جویی می ­گردد.

عملکرد برج های خنک کننده مدار باز تا حد زیادی به دمای محیط بستگی دارد و رطوبت هوا عامل مهمی در عملکرد این نوع برج خنک کننده نیست. بنابراین برخلاف برج های خنک کننده مدار باز می توان از برج های خنک کننده مدار بسته در مناطقی با رطوبت نسبی بالا استفاده کرد.

 

برج خنک کننده مدار بسته | دلتاتی

برج خنک کننده مدار بسته

 

لازم به ذکر است که برج های خنک کننده مدار باز برای نصب و راه اندازی نیاز به فضای و ارتفاع زیادی ندارند و به همین دلیل می توان از آنها در محیط های با فضای محدود استفاده کرد.

 

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برج خنک کننده مدار بسته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برج خنک کننده مدار بسته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.