کولینگ تاور چیست ؟

فهرست مطالب
کولینگ تاور

کولینگ تاور دستگاهی است که برای خنک سازی آبی که در فرایندهای سردسازی سیستمهای تهویه مطبوع، نیروگاهها، پالایشگاهها و دیگر واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار می‌رود. برجهای خنک کن در اندازه های مختلف  برای دفع حرارت از یک تا چند تن تبرید ساخته می شوند.

کولینگ تاور با ایجاد سطح وسیع تماس آب با هوا تبخیر را آسان می کند و باعث خنک شدن سریع آب می گردد.عمل خنک شدن در اثر از دست دادن گرمای نهان تبخیر انجام می گیرد.
مقدار گرمای که بوسیله مایعی جذب یا دفع می شود ،از رابطه زیر بدست می آید :

E=W*S*T
E :گرمای دفع یا جذب شده بر حسب BTU/hr یا CAL/hr
W :دبی مایع خنک شونده بر حسب lb/hr
S : گرمای ویژه مایع خنک کننده بر حسب lb.f/ Btu

T :کاهش دمای مایع خنک شونده بر حسب fD
بیشتر دستگاههای خنک کن از یک مدار بسته تشکیل شده اند که آب در این دستگاهها نقش جذب ، دفع و انتقال گرما را به عهده دارد، یعنی گرمای بوجود آمده توسط ماشین جذب و از دستگاه دور می سازد. این کار باعث ادامه کار یکنواخت و پایداری دستگاه می شود.

قسمتهای اصلی کولینگ تاور:
بدنه
بدنه از جنس فایبر گلاس یا ورق گالوانیزه و  اتصال پیچ مهره ای است. برای سهولت در تعمیر و نصب در محل کلیه قطعات قابل جدا شدن است.

فن
فن ها نقش اساسی در دمیدن هوا جهت خنک کاری سیال به برج دارند. کلیه الکتروموتورهای فن براساس استاندارد UL بوده و جهت کار در محیط مرطوب طراحی گردیده است .

پکینگ (سینی های مشبک)
برای افزایش سطح حرارتی ما بین آب و هوا، آب را از این سینی ها عبور می دهند، این سینی ها همچنین سرعت جریان آب را کم می کند تا خنک کاری بهتر صورت گیرد. این صفحات شبکه ای بوده و دردو نوع اسپلاش و غشایی وجود دارد.
حوضچه
محفظه پایین برج دارای یک حوضچه ای است که آب خنک شده در آنجا جمع شده و به سیستم سرمایشی فرستاده می شود.

پره های قطره گیر
این صفحات تیغه ای مورب برای جلوگیری از پاشش آب به محیط اطراف به کار می روند.
تقسیم بندی برجهای خنک کن

عموماً کولینگ تاور (کولینگ تاور) را به سه گروه تقسیم می کنند:
1. کولینگ تاور مرطوب
2. کولینگ تاور مرطوب- خشک
3. کولینگ تاور خشک

کولینگ تاور مرطوب
در کولینگ تاور‌های مرطوب (Wet-کولینگ تاور) آب گرم از بالای برج با عبور از پکینگ‌ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن و یا بصورت طبیعی وارد برج می‌شود ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین می‌شود.مهمترین عیب این سیستم پاشیدن ذرات آب به اطرف و همچنین تبخیر بیش از حد آب می‌باشد.

کمبود آب تبخیر شده در سیستم کولینگ تاور باید از منبع خارجی جبران شود که به آن ،آب تکمیلی یا آب جبرانی (Makeup) گویند .
کولینگ تاور خشک
در مناطقی که بعلت عدم وجود آب کافی باید از اتلاف آب و تبخیر بیشتر جلوگیری نمود از کولینگ تاور‌های خشک (هلر) (Dry-کولینگ تاور)  استفاده می‌گردد .

در این دسته، آب گرم بجای عبور از پکینگ‌ها از لوله‌های پره دار که با هوای سرد در تماس می‌باشند عبور کرده و خنک می‌گردد.از معایب این سیستم کاهش راندمان با افزایش دمای محیط اطراف می‌باشد.
کولینگ تاور خشک-مرطوب
این نوع، ترکیبی از کولینگ تاور‌های خشک و مرطوب بوده و برای کاهش عوارض و معایب دو سیستم فوق بکار می‌رود.کولینگ تاور‌های خشک-مرطوب(Dry-Wet کولینگ تاور) دارای دو مسیر هوا بصورت موازی و دو مسیرآب بصورت سری می‌باشند.آب گرم ابتدا وارد لوله‌های پره دار و سپس وارد پکینگ‌ها می‌شود و در طول این مسیر با هوای سرد تبادل حرارتی داشته و آب سرد در پایین برج جمع می‌گردد.

کولینگ تاور‌ها بر مبنای جهت برخورد جریان‌های آب گرم با هوای سرد به دو دسته تقسیم می‌شوند.
کولینگ تاور با جریان هوای متقاطع
دراین حالت هوایی که از محیط بیرون وارد برج می‌شود بصورت متقاطع با جریان آب برخورد می‌کند .

کولینگ تاور با جریان هوای مخالف
در این حالت جریان هوا بصورت مخالف با جریان آب برخورد می‌کند

عوامل مؤثر در طراحی کولینگ تاور :
عوامل مؤثر در طراحی کولینگ تاور را بطور خلاصه می توان بصورت زیر بیان کرد :
1. میزان افت درجه حرارت (اختلاف دمای ورودی وخروجی برج)
2. اختلاف بین درجه حرارت آب سرد و درجه حرارت مرطوب هوا
3. دمای مرطوب محیط : اصولاً خنک کردن آب زیر این دما غیر ممکن است .

4. شدت جریان آب
5. شدت جریان هوا
6. نوع آکنه های برج
7. روش پخش آب
به تجربه ثابت شده است که برای هر 10 درجه فارنهایت افت دما در کولینگ تاور میزان تبخیر در حدود یک درصد کل آب در حال گردش می باشد .

برجهای خنک کن را باید به گونه ای نصب کرد که مانعی در اطراف آن برای ورود جریان هوای تازه به داخل برج نباشد. قیمت برجهای خنک کن با توجه به برند و ظرفیت آنها از دو میلیون تا یک میلیارد متغیر است. حداقل ظرفیت برجها 10 تن تبرید است که ممکن است به 6500 تن تبرید هم برسد. این تجهیزات معمولا تا 20 سال عمر می کنند، البته در این مدت به سرویس و نگهداری نیاز دارند که توسط شرکت های خدمات دهنده یا مسئول تاسیسات ساختمان انجام می شود.

عوامل مؤثر در طراحی برج های خنک کننده
عوامل مؤثر در طراحی کولینگ تاور را بطور خلاصه می توان بصورت زیر بیان کرد :
۱. میزان افت درجه حرارت (اختلاف دمای ورودی وخروجی برج)
اختلاف بین درجه حرارت آب سرد و درجه حرارت مرطوب هوا

دمای مرطوب محیط : اصولاً خنک کردن آب زیر این دما غیر ممکن است
۴. شدت جریان آب
شدت جریان هوا

نوع آکنه های برج
روش پخش آب
به تجربه ثابت شده است که برای هر ۱۰ درجه فارنهایت افت دما در کولینگ تاور میزان تبخیر در حدود یک درصد کل آب در حال گردش می باشد
چون نمک های کلرور حلالیت زیادی دارند غلظت یون کلر در آب ورودی به برج وآب در حال گردش راهنمای بسیار خوبی برای تعیین غلظت بوده و بنابراین همیشه باید آنرا بازدید و بررسی نمود

افزایش غلظت مواد محلول و مواد معلق در آب در حال گردش در کولینگ تاور ایجاد اشکال می نماید که برای جلوگیری از افزایش غلظت مواد محلول و مواد معلق مقداری از آب در حال گردش را تخلیه می کنند که این آب در صنعت به زیر آب (Blow down) معروف است .

مقدار آب برج همچنین ممکن است تصادفی یا بوسیله باد تقلیل یابد . اصولاً در کولینگ تاور مقداری آب بصورت گرد درآمده و توسط باد یا کشش از برج خارج می شود .
مقدار تخلیه لازم در یرج برای کنترل مواد محلول و معلق مجاز را می توان از رابطه زیر بدست آورد:

M=(B+W)*C

که در رابطه فوق

B : مقدار زیر آب بر حسب gal/hr یا

m3/hr

E : مقدار آب تبخیر شده بر حسب gal/hr یا

m3/hr

C : ضریب غلطت پیشنهاد شده برای برج

W : مقدار آبی که توسط باد خارج می شود بر حسب gal/hr یا m3/hr

مقدار آبی که باد همراه خود از برج خارج می سازد در رابطه بالا منفی است ،زیرا آب مواد محلول و معلق را نیز با خود می برد . بنابراین تاثیر در غلظت و بالا بردن املاح آب ندارد .
مقدار آب لازم جهت آب کسری برج از رابطه زیر بدست آورد :

MAKE UP = E +B + W

اطلاعاتی که از طرف خریداران در اختیار فروشندگان قرار می گیرد در طرح برج اهمیت فراوانی دارد . مانند اختلاف دما ، مقدار آب در حال گردش ،مقدار زیر آب
کمبود آب در اثر تبخیر و باد را با استفاده از رابطه های بالا بررسی می کنند .

انواع سیستم های خنک کننده :
الف: سیستم های خنک کننده تر:        WET COOLING  SYSTEM
۱-سیستم خنک کننده باز
۲-سیستم خنک کننده بسته
۳-سیستم خنک کننده ترکیبی
ب: سیستم های خنک کننده خشک :         DRY COOLING SYSTEM

۱-سیستم خنک کننده خشک مستقیم
۲-سیستم خنک کننده خشک غیر مستقیم
۳-سیستم خنک کننده ترکیبی
۱-سیستم خنک کننده باز              ONCE THROUGH SYSTEM

در محیطی که آب فراوان است محل های نزدیک دریا یا رودخانه آب را به وسیله پمپ از یک طرف وارد سیستم های مبدل حرارتی (HEAT EXHCANGERS) نموده و از طرف دیگر خارج می گردد. آب درمحل عبور خود با جسم داغ تبادل گرما کرده و دوباره وارد رودخانه یا دریا می گردد.

بنابراین آب گرفته شده از دریا مجددا به دریا باز می گردد و عمل تبخیر بر روی آن صورت نمی گیرد یعنی آب دارای مواد حل شده و معلق ثابتی است لذا ایجاد رسوب بر روی لوله های کندانسور نمی نماید اما به دلیل داشتن مواد معلق زیاد باعث خوردگی از نوع سائیدگی (ERROSION CORROSION) می گردد برای جلوگیری از سائیدگی درون لوله باید در داخل لوله های خنک کننده با ایجاد محافظ که با تزریق سولفات آهن FESO4 محقق می گردد اقدام نموده

سپس توسط گلوله های اسفنجی که به وسیله پمپ در داخل لوله ها ارسال می شود قطر مورد دلخواه استاندارد را در آن ایجاد و زیادی آن را کنده و از محیط خارج کرد.
-۲در مناطق کم آب ، آبی که به عنوان واسطه حرارتی در سیستم ها عمل می کند حرارت را جذب کرده ، دور ریخته نمی شود ، بلکه مجدااز آن استفاده می نمایند. بنابراین آب را وارد سیستمی به نام برج های خنک کننده (کولینگ تاور) کرده و پس از سرد شدن مجدا وارد مبدل های حرارتی می نمایند.

۳)سیستم خنک کننده ترکیبی بازو بسته (COMBINTION COOLING SYSTEM)
این سیستم بیشتر درمحیط هایی که در فصل تابستان سطح آب رودخانه پایین آمده و برج با کمبود تغذیه مواجه می شود استفاده می شود .

کولینگ تاور (برج خنک کننده ) نوع خاصی از مبدل های حرارتی است که شرایط تماس آب و هوا را ایجاد کرده تا دمای آب کاهش یابد .

بطور خلاصه ، هدف کولینگ تاور خنک کردن آبی است که توسط تجهیزات و فرآیندهای صنعتی گرم می شود . به طور کلی کار آن خنک کردن آب می باشند کولینگ تاور بنحوی که گرمای تولید شده توسط کندانسور را به محیط آزاد منتقل میکند . کولینگ تاور آب گرم خروجی از کندانسور به بالای خنک کن پمپ می شود و از آنجا به تشتک کولینگ تاور میریزد . آب گرم شده برای خنک شدن به این دستگاه بازمی گردد . آب در آن به گردش در می آید و از بالای برج به طرف پایین ریخته میشود. این آب در حین سقوط از درون پوشش های داخلی کولینگ تاور با هوا برخورد کرده و گرمای خود را به هوا می دهد.

 

کولینگ تاور سیستم توزیع و پخش آبگرم دارند که آب را به صورت یکنواخت روی شبکه مشبک نزدیک به هم می پاشد. این شبکه ها آکنه یا پر کننده نامیده می شود. آکنه ها آب سرازیر شده از بالای برج را باهوایی که از میان آن حرکت می کند کاملا مخلوط کرده به طوری که آب به صورت یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر توسط نیروی ثقل خود میریزد . هرچند در این برج ها مقداری انتقال حرارت محسوس از آب به هوا وجود دارد ولی تقریبا اثر خنک کنندگی تماما از تبخیر قسمتی از آب اسپری شونده در برج حاصل میشود . بخار حاصل از فرایند تبخیر در کولینگ تاور توسط جریان هوایی که یک دمنده ایجاد میکند از کولینگ تاور خارج می شود.

با توجه به این که دما و رطوبت هوای عبوری از این سیستم افزایش می یابد بدیهی است که میزان تاثیر دستگاه تا حد زیادی به درجه حرارت مرطوب هوای ورودی بستگی دارد و با کاهش آن افزایش می یابد .

عوامل دیگری که عملکرد کولینگ تاور را تحت تاثیر قرار می دهند عبارت اند از :

1. سطح و زمان تماس آب با هوا

2. سرعت هوای عبوری از کولینگ تاور

3. جهت جریان هوا نسبت به سطح تماس با آب

یک سوال : کولینگ تاور تا چه حد توانایی دارد دمای آب را پایین بیاورد؟

از نظر تئوری پایین ترین دمای قابل حصول برای آب در این دستگاه دمای مرطوب هوای ورودی می باشد که در آن شرایط هوای خروجی از بخار آب اشباع خواهد بود ولی اغلب دمای آب خروجی از برج 4 تا 5.5 درجه سانتی گراد بیشتر از دمای مرطوب هوای ورودی می باشد. بنابراین هوای خروجی از کولینگ تاور همواره مقداری از حالت اشباع پایین تر خواهد بود.

نکته هم در خصوص انتخاب نوع کندانسور : دمای مرطوب هوای ورودی دستگاه هر چه کمتر باشد راندمان کولینگ تاور افزایش می یابد بنابراین در مناطق مرطوب کندانسور آبی مقرون به صرفه نیست و از کندانسور هوایی استفاده میشود .

اجزای اصلی کولینگ تاور Cooling tower:

بدنه و پوسته casing – frame : اغلب کولینگ تاور ها در ساختار خود بدنه ای دارند که آنها را محافظت می کند و موتورها ، فن ها و دیگر اجزا را پوشش می دهد.

واسطه های انتقال حرارت Fill: درون هر دستگاه واسطه انتقال حرارت وجود دارد که لاپرکن با آکنه نامیده میشود. وظیفه این قطعات فقط این است که قطرات آب را به ذرات ریز تر تبدیل کنند و سطح انتقال حرارت را افزایش دهند تا انتقال حرارت بین آب و هوای ورودی به سادگی انجام شود. بیشتر از چوب یا پلاستیک ساخته شده اند . آکنه ها باید طوری انتخاب شوند تا هم سطح تماس و هوا برای نسبت های بالای انتقال حرارت و انتقال جرم مناسب باشند و هم مقاومت کمتری در مقابل جریان هوا داشته باشند. آکنه ها باید محکم ، سبک و در برابر خوردگی و خراب شدن مقوام باشند. دو نوع آکنه که در کولینگ تاور استفاده می شود عبارت اند از : ترشحی و فیلمی

پر کننده ترشحی splash packing : در این نوع آکنه ها آب بر اثر برخورد با تیغه ها و پخش به صورت قطره قطره در آمده که در نتیجه ایجاد سطح وسیعی می نماید . از آنجایی که قطرات آب همواره پیوسته بوده و وزن سنگین دارند اینو نوع دسته بندی ممکن است در اثر جریان دائمی از هم گسیخته گردد.

پرکننده فیلمیFilm Packing : در این نوع آکنه ها سطح وسیع از آب در اثر جریان آن در روی تیغه ها بوجود می آید و به طرق گوناگونی می توان چنین سطح وسیعی ایجاد کرد.

 

مزایای کولینگ تاور

مزایای کولینگ تاور

 

حوضچه آب خنک cold water basin : حوضچه آب خنک در پایین برج قرار دارد . آب خنکی که از پخش کننده ها فرود می آید را جمع آوری میکند . حوضچه اغلب یک چاهک برای تخلیه آب خنک دارد . در بیشتر برج ها حوضچه آب خنک در زیر تمام سینی ها قرار دارد.

قطره برگردانها یا حذف کننده ها drift eliminator : آنها قطرات آب موجود در بخار را به تله می اندازند تا وارد اتمسفر نشوند . به این وسیله از خارج شدن قطرات آب به وسیله کشش هوا از برج جلوگیری می کند. تیغه ها معمولا طوری نصب می شوند که با سطح افق زاویه ای در حدود 45 درجه بسازد. جنس این تیغه ها از چوب ، فلز یا پلاستیک ممکن است ساخته شده باشد .

ورودی هوا air inlet : دریچه ای برای ورود هوا به کولینگ تاور وجود دارد. ورودی هوا ممکن است در طرح های متقاطع در اطراف بالا قرار داشته باشد یا مثل طرح های متقابل در کف یا قسمت پایین کولینگ تاور قرار گیرد.

کرکره ها louvers : معمولا با جریان متقاطع دارای کرکره های ورودی هستند که وظیفه آنهاست که جریان هوا را به طور یکنواخت روی سینی ها پخش کند و آب را نگه دارند. بعضی طرح های با جریان متقابل کرکره لازم ندارند.

برای  خرید برج خنک کننده کلیک کنید 

نازل ها nozzles: آب را به صورت اسپری روی سینی ها می پاشد . توزیع یکنواخت آب روی سینی ها باعث می شود سطوح سینی ها به خوبی خیس شوند. نازل ها می توانند ثابت باشند و طرح های اسپری مربعی یا گرد داشته باشند یا قسمتی از یک جز دوار باشند که در کولینگ تاور متقاطع دیده می شود.

فن هاfans : روی بدنه کولینگ تاور سوار می شود و آبی را که از بالای برج توسط نازل ها روی صفحه پایینی پاشیده می شود خنک می کند. فن جریان محوری سانتریفیوژی در برج خنک کن استفاده می شود. معمولا در برج های با جریان هوای دمیده شده از فن محوری و در کولینگ تاور با جریان هوای مکیده شده از هر دو نوع فن های محوری و سانتریفیوژی استفاده میشود.

فلز مربوط به پوشش موتور باید به پوشش موتور باید به منظور یافتن علامت خوردگی بررسی شود و پیچ هایی که موتور را به اسکلت اصلی متصل می کنند باید از نظر محکم بودن و سفتی مورد بررسی قرار گیرند. هنگام کار کردن فن به صدای آن با دقت گوش کنید تا صدای یاتاقان های فرسوده و برخورد پره های فن به پوشش محافظ را بشنوید.

کولینگ تاور در شکل و انواع مختلف ساخته و دسته بندی می شود.

انواع کولینگ تاور

انواع کولینگ تاور

انواع کولینگ تاور

انواع کولینگ تاور از نظر جهت جریان هوای سرد با آب گرم: از نظر جهت جریان هوا در سه گروه جریان مخالف و جریان متقاطع و جریان موافق طبقه بندی می شوند.

کولینگ تاور جریان متقاطع (Cross flow)

در این نوع از برج ها ، عبور جریان آب از پکینگ مدیا بصورت عمودی می باشد و هوا بصورت افقی در آب در حال پاشش جریان می یابد . به همین دلیل آن را جریان متقاطع (Cross flow) می نامند .

به دلیل جریان متقاطع دیگر نیازی به سیستم توزیع هوا وجود ندارد . در کولینگ تاور جریان متقاطع ، آب گرم از طریق لوله های ورودی به داخل تشتک آب ریز برج هدایت می شود و با استفاده از روزنه های موجود در تشتک بر روی پکینگ مدیا توزیع شده و در مجاورت هوا قرار گرفته و خنک می شود .

کولینگ تاور جریان مخالف (Counter flow )

در فرآیند خنک کاری با سیستم جریان مخالف ، هوا بصورت عمودی به سمت بالا و در خلاف جهت جریان آب در کولینگ تاور حرکت می کند . به دلیل جریان عمودی هوا ، امکان استفاده از تشتک در این برج ها وجود ندارد بنابر این آب گرم بعد از عبور از لوله های ورودی با استفاده از نازل ها تحت فشار بر روی پکینگ ها توزیع می شود و در مجاورت هوا قرار گرفته و خنک می شود . نازل ها با فاصله از هم تعبیه شده و خللی در عبور جریان هوا ایجاد نمی کنند .

طبقه بندی کولینگ تاور از نظر وزش هوای درون آن : اجباری با فن و طبیعی بدون فن

انواع کولینگ تاور از نظر نحوه چرخش فن : کولینگ تاور دارای فن گریز از مرکز و کولینگ تاور با فن جریان محوری

انواع کولینگ تاور از نظر گردش آب درون کولینگ تاور یا عدم استفاده از آب: کولینگ تاور باز و کولینگ تاور بسته.

انواع کولینگ تاور از نظر ساختار : کولینگ تاور مکعبی، کولینگ تاور فلزی، کولینگ تاور ذوزنقه مارلی، کولینگ تاور چوبی و کولینگ تاور مکعبی و مخروطی فایبرگلاس

طرز کار کولینگ تاور

طرز کار کولینگ تاور

 

از نظر مدار بسته یا باز بودن: در کولینگ تاور مدار باز دمای آب در تماس مستقیم با هوا کاهش می یابد. شامل کلیه سیستمهای مورد استفاده در تاسیسات سرمایش و تهویه مطبوع ساختمانهای می شود. در اینگونه دستگاه ها، آب خنک کننده کندانسورها به طور مستقیم با هوای موجود در تماس قرار می گیرد و بخشی از ان تبخیر می شود.

کولینگ تاور هیبریدی

کولینگ تاور هیبریدی نوعی از کولینگ تاورهای مدار بسته است با این تفاوت که بخشی از عملیات سرمایش توسط سیکل مدار باز صورت می گیرد. در کولینگ تاور هیبریدی سیال فرآیندی در داخل کویل حرکت می کند و از بالا بر کویل آب پاشیده می شود. هم زمان هوا توسط فن به بالا مکیده می شود. در اثر تماس آب و هوا، بخشی از آب تبخیر شده و از کویل حرارت جذب می کند. بنابراین در سیستم هیبریدی دو شکل از انتقال حرارت صورت می گیرد. بخشی از انتقال حرارت از طریق هدایت از لایه مس به آب و بخشی دیگر از طریق تبخیر آب و جابجایی آن توسط هوا. معمولا در فصول گرم سال آب از طریق یک پمپ سیرکولاسیون که اصطلاحاً پمپ شاور نامیده می شود بر روی کویل پاشیده می شود. در شب هنگام و فصول سرد که دمای محیط کاهش محسوسی دارد دیگر نیازی به پاشش آب بر روی کویل نیست. به این دلیل به این نوع از کولینگ تاورها، کولینگ تاور هیبریدی می گویند. مهم ترین مزیت سیستم هیبریدی، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی می باشد .

برای خرید انواع پکینگ برج خنک کننده روی لینک کلیک کنید.

کولینگ تاور فایبرگلاس

کولینگ تاور دلتاتی به عنوان بزرگترین تامین کننده تجهیزات برودتی ، این محصول را با بالاترین کیفیت ارائه می کند . در طی مقالات قبلی توضیحات زیادی در مورد این دستگاه داده شده است و نوع های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته است . شما می توانید با مراجعه به قسمت مقالات ، از این اطلاعات بهره مند شوید .

برج خنک کننده فایبر گلاس :

برج های خنک کننده ساخته شده از فایبر گلاس نسبت به برج های ساخته شده از متریال دیگر ، مزایای بیشتری دارند و در صنعت انتخاب رایجی محسوب می شوند .

فایبر گلاس از الیاف شیشه ای بسیار ریز و یک رزین یا پلیمر ساخته شده که در برابر کمانش مقاوم بوده و بسیار محکم و با دوام است و همین ویژگی ها فایبر گلاس را به گزینه ای مناسب جهت ساخت کولینگ تاورهای صنعتی تبدیل کرده است . از کولینگ تاور ها برای تأمین خنک کننده یا از بین بردن حرارت ، آب و مایعات دیگر و هوا در داخل کارخانه های فرآوری و برخی ساختمان های بزرگ استفاده می شود. صنایعی مانند نیروگاه ها ، پالایشگاه های نفت ، تأسیسات تولید برق و تصفیه خانه ها همه از برج های خنک کننده برای کمک به حذف گرما استفاده می کنند.فایبرگلاس ماده ای مناسب در فرآیندی مانند خنک کاری است زیرا در برابر خوردگی مقاوم است. این مقاومت در برابر خوردگی در کولینگ تاور هایی که در سیستم های خنک کننده برای انواع سیالات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند ، سودمند است. فایبرگلاس ماده ای است که تمیز کردن یا شستشوی آن نسبتاً آسان است. جهت الیاف را می توان به طور خاص طراحی کرد تا استحکام ساختاری در یک جهت یا مکان خاص ایجاد شود. فایبرگلاس علاوه بر اینکه یک ماده قوی است ، گزینه ای سبک برای ساخت کولینگ تاور است. مواد دیگر مورد استفاده در ساخت کولینگ تاور ها شامل فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم و سرامیک است ، اما فایبرگلاس وزن سبک تری نسبت به اینها دارد و برای بسیاری از سیستم های برج خنک کننده ، وزن برج و ظرفیت سازه عامل مهمی است. برج های ساخته شده از فایبرگلاس قادر به تحمل شرایط محیطی مانند وزش باد شدید ، درجه حرارت شدید و طوفان ها هستند .

کولینگ تاور فایبرگلاس

کولینگ تاور فایبرگلاس

کولینگ تاور فایبرگلاس (fiberglass cooling tower) دارای وزن کم و خصوصیت های ویژه ای است که از جمله مهم ترین آنها ی توان به صدای کم کولینگ تاور و قدرت بالای فن کولینگ تاور اشاره کرد.

ویژگی برج خنک کن فایبرگلاس مخروطی

⦁ کم مصرف و بی صدا
⦁  تناسب رنگ با مکان استقرار
⦁ ضد جلبک و رسوب
⦁ آنتی باکتریال و Anti Uv
⦁ مونتاژ سریع، دقیق و آسان
⦁ قطعات قابل تعویض
⦁ مقاومت بسیار بالا در برابر باد، سرما، گرما و رطوبت
⦁ نگهداری بی آزار

ویژگی برج خنک کن فایبرگلاس

ویژگی برج خنک کن فایبرگلاس

ویژگی برج خنک کن فایبرگلاس مکعبی

⦁ بدنه یکپارچه کامپوزیتی محکم و صلب
⦁ تنوع رنگ و زیبایی در شکل ظاهری
⦁ پوشش ویژه NPG و مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش و ضربه پذیر
⦁ قابلیت تغییر محل استقرار
⦁ نگهداری بسیار آسان و بی آزاد
⦁ قطعات قابل تعویض
⦁ کم مصرف، بی صدا و مقاوم در برابر باد
⦁ مونتاژ سریع، دقیق و آسان
⦁ کارکرد سخت و راندمان بسیار بالا
⦁ جاگیری کمتر نسبت به نوع استوانه ای حدوداً ۲۰%

ویژگی برج خنک کن صنعتی

⦁ مناسب برای مصارف صنعتی
⦁ تناسب رنگ با مکان استقرار
⦁ کارکرد سخت و راندمان بسیار بالا
⦁ هزینه نگه داری کم
⦁ مدول های مونتاژ شده در کارخانه
⦁ پوشش ویژه NPG مقاوم در برابر اشعه UV
⦁ مونتاژ دقیق، سریع و آسان بهمراه قابلیت تعویض قطعات
⦁ ضد جلبک و رسوب

 

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.