برج خنک کننده آدیاباتیک

فهرست مطالب
برج خنک کننده آدیاباتیک

این مدل برج خنک کننده نوعی از برج خنک کننده است که داخل سیستم آن کوئل تعبیه شده و آب سیستم مانند برج خنک کننده خشک  های دیگر درون کوئل ها جریان پیدا می کند ولی هوای ورودی دستگاه به کولینگ تاور قبل از وارد شدن به سیستم با استفاده از پد های تبخیری خنک و مرطوب میشود و بعد بر روی کوئل ها میریزد و آب درون آن را خنک می کند. یک تفاوت بین برج خنک کننده آدیاباتیک و برج خنک کننده مدار بسته وجود دارد این است که هیچ آبی به طور کاملا مستقیم به روی کوئل ها نمیریزد و به طور مخالف برج خنک کننده خشک هوا به طور مستقیم وارد دستگاه نمیشود و هوا پیش سرد شده وارد دستگاه میشود.

کاربرد و عملکرد های برج خنک کننده آدیاباتیک

در اصطلاح فارسی آدیاباتیک به معنی اتفاق افتادن چیزی یا فرایند بدون دریافت و یا حتی از دست دادن گرما می باشد، معنی این اصطلاح این است که به فرایند های صنعتی نیازمند است که بین واژه های گرما و دما فرقی نگذاریم و قائل باشیم. به طور مثال میتوان گفت : وقتی یک گاز درون سیلند در شرایط آدیاباتیک متراکم شود بدون این که گرماای در خود جذب کند و دمای آن بالا می رود. برج های خنک کننده آدیاباتیک از فرایند پیش سرمایش تبخیری هوا استفاده می کنند و سپس بعد این هوای خنک شده را بر روی کوئل‌ها میبرد. در برج خنک کننده آدیاباتیک  هوا از قبل ارسال به درون برج خنک کننده بدون هیچ گونه گرفتن گرما انجام میشود. فرایند سرمایش تبخیری هوا به وسیله پدهای تبخیری ، فیلم های نازک ، مش های پلاستیک و یا نازل های مرطوب کننده میتوان انجام شود. و همچین این هوای خنک به نزدیک ترین دمای مرطوب میرسد و به طور مثال میتوان گفت که دمای هر شهر فرق می کند ( مخصوصا در فصل تابستان و زمستان ). برج خنک کننده آدیاباتیک در تابستان فقط و فقط میتواند آب درون سیستم را تا 30 درج سانتیگراد خنک و اکمتر از این عدد امکان پذیر نمی باشد. برج خنک کننده آدیاباتیک فقط میتواند در فصلی که هوای محیط خنک است به تنهایی با عبور از روی کوئل ها آب را خنک کند و از همه مهم تر همانند برج خنک کننده خشک کار میکند و نیاز به هیچ آبی ندارد و در هر فصلی میتواند با باز کردن آب به روی پئ های تبخیری آب را خنک کند.

در مناطقی که هوا بسیار گرم و خشک است برج خنک کننده آدیاباتیک بهترین گزینه راه کار خوب و عالی برای کاهش مصرف برق است، لازم است که بدانید برای مقایسه کردن انواع برج های خنک کننده نتیجه گیری ، و انتخاب صیحی و درستی و سیله کارشناس ها مشخص شود.

برج خنک کننده آدیاباتیک

میزان مصرف و تفاوت های آن

برج خنک کننده آدیاباتیک در مقایسه با برج های خنک کننده دیگر میزان انرژی که در نظر بگیریم برج خنک کننده آدیاباتیک آب کمتر و همچنین انرژی کمتری نسبت به برج خنک کننده معمولی مصرف می کند. ولی با توجه به این که آب و گرمای کمتری مصرق می کند پس برای به حرکت در آوردن هوا برای رسیدن به کار مورد نظر در این برج خنک کننده حدودا 33 درصد بالاتر از برج های خنک کننده دیگر و یا معمولی می باشد. در قسمت میتوانید به تفاوت های دیگر و مهم این برج خنک کننده بپردازید.

1- اولین و اصلی ترین تفاوت بین برج خنک کننده مدار بسته و برج خنک کننده آدیاباتیک این است که برج خنک کننده مدار بسته آب کاملا به صورت مستقیم به روی کوئل ها ریخته است و همچنین دمای آن را تا 3 درجه مرطوب و خنک می کند ولی در این حال برج خنک کننده آدیاباتیک هوای خنک و مرطوب نزدیک را بر روی کوئل ها عبور میدهد و از همه مهم تر میتواند آب درون سیستم را به 6 درجه بالاتر خنک و مرطوب نگهدارد. ولی در صورتی که مصرف آب در برج خنک کننده مدار بسته درصد کمی از برج خنک کننده آدیاباتیک بالاتر است و و در حال حاظر میزان خنک کردن آن نیز بیشتر است.

2- تفاوت بعدی این برج خنک کننده این است که آب کاملا به صورت مستقیم به روی کوئل ها پاشیده نمیشود. به همین دلیل عمر کوئل ها بیشتر میشود بنابراین میتوان از کوئل ها با قطر و تراکم های بیشتر و حتی به صورت فین دار استفاده کرد تا سطح تماس آن بیشتر شود.

3- در برج خنک کننده آدیاباتیک نیاز به پمپ های کوچک تری برای به گردش در آوردن آب مدار بسته جهت ریزش یه روی پد های تبخیری دارد ولی همانطور به به میبینید کولینگ تاور آدیاباتیک به جریان هوای بیشتری در مصرف برق بالاتر دارد.

برج خنک کننده آدیاباتیک نسبت به کاربرد ها ، و عملکرد هایی که دارد و تفاوت های بسیار مهم آن قیمت نسبتا خوبی و کیفیت عالی دارد با خیال راحت و آسوده از این برج خنک کننده استفاده کنید.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x