برج خنک کننده ابارا

فهرست مطالب
برج خنک کننده ابارا

برج خنک کننده ابارا ساخت شرکت معروف ژاپنی (Ebra) کارخانه تولید انواع کولر گازی می باشد. برج های خنک کننده ای که این شرکت در ایران وارد و نصب می کند معمولاً از فایبرگلاس با جریان متقاطع (مسیر ریزش آب و هوا بصورت متقاطع ) می باشد. آب در این نوع برج خنک کننده به صورت ثقلی توزیع می شود و دستگاه مجهز به پکینگ PVC فیلم  با لبه داخلی قطره گیره می باشد.

عملکرد خنک کننده ابارا

برج های خنک کننده ابارا  ، دارای جریان متقاطع هستند. به این معنی که آب از دو طرف قسمت بالایی به وسیله نیروی جاذبه زمین به صورت روی پکینگها به سمت پایین حرکت می کند و همزمان با مکش پروانه هوا از دو لبه کناری به صورت افقی وارد می شود. همانطور که گفته شد مسیر هوا و آب در تماس با یکدیگر عبور کرده و فرآیند تبخیر روی بسته ها انجام می شود.

مزایای کلی برج خنک کننده جریان متقاطع

برج خنک کننده جریان متقاطع ارتفاع ریزش آب بیشتری دارد. بنابراین آب به راحتی فرصت تماس با هوا را پیدا می کند و تبخیر می شود و خنک شدن بیشتر اتفاق می افتد.به دلیل تلاقی مسیر جریان هوا و آب، امکان ریزش قطرات آب از برج خنک کننده به حداقل رسیده و در نتیجه پاشش آب در این برج خنک کننده بسیار کم است. نحوه ریزش آب به داخل این برج های خنک کننده از طریق گرانش است، بنابراین سیستم توزیع آب ساده تر و عمر طولانی تری دارد.

سیستم توزیع آب در برج خنک کننده ابارا

سیستم توزیع آب در  ابارا به روش ثقلی است. یعنی آب با فشار پمپ از طریق لوله به بالای تشت می رسد و به آرامی از طریق جعبه توزیع به سطح تشت توزیع می رسد. در زیر تشت ، ردیف‌های متوالی سوراخ‌هایی وجود دارد که آب به صورت قطراتی به سمت پایین و روی پکینگ ها حرکت می‌کند.

پکینگ برج  خنک کننده ابارا

این آب روی پکینگ ها حرکت می کند و همزمان هوا از لبه های کناری وارد دستگاه شده و از صفحات پکینگ برج خنک کننده عبور می کند. تبادل گرما و جرم در ناحیه پکینگ   صورت می گیرد، به این ترتیب آب سرد شده و در کاسه دستگاه جمع می شود.

پکینگ برج ابارا نقش اصلی را در ایجاد سطح تماس آب و هوا ایفا می کند و در واقع قلب دستگاه می باشد. این پکینگ از ورق های پی وی سی ساخته شده است که دارای مراحل و مشخصات خاص و منحصر به فردی می باشد.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.