برج خنک کننده بتنی

فهرست مطالب
برج خنک کننده بتنی

برج خنک کننده بتنی نوعی برج خنک کننده است که ساختار و بدنه اصلی آن از بتن است. این برج های خنک کننده اکثراً هایپربولوئیدی یا مکعبی هستند و ابعاد بسیار بزرگی دارند که گاهی ارتفاع آنها به 150 متر می رسد.

به طور کلی ساخت یک برج خنک کننده بتنی به مصالح زیادی نیاز دارد و هزینه بالایی دارد. علاوه بر این، برای تحمل وزن سازه اصلی به یک پایه بزرگ و گران قیمت نیاز دارد. فرآیند ساخت آن بسیار زمان بر است، زیرا بتن در هر مرحله نیاز به خشک شدن دارد. اما در عین حال عملکرد بسیار خوبی دارند و آب را با دبی بسیار بالا خنک می کنند.

ساخت برج خنک کننده بتنی

برای ساخت برج خنک کننده بتنی نیاز به همکاری نزدیک مهندسان مکانیک و سازه برای هماهنگی در محل قرارگیری قطعات و قطعات در سازه اصلی است. رعایت ابعاد و دقت در ساخت بسیار مهم است و بررسی و بررسی دقیق ارتفاع و ابعاد پس از هر مرحله ضروری است.

همانطور که گفته شد، این نوع برج خنک کننده برای تحمل بار وزنی به یک پایه بسیار بزرگ و محکم نیاز دارد. در داخل سازه بتنی برج خنک کننده از قطعات میلگرد استفاده می شود.

برج خنک کننده بتنی

برج خنک کننده بتنی

مزایا و معایب برج خنک کننده بتنی

برج خنک کننده بتنی به قسمت ثابت نیروگاه و محل نصب برج خنک کننده تبدیل می شود و تغییر یا به روز رسانی قطعات آن تقریبا غیرممکن است.اگر از قطعات فلزی داخل بتن استفاده نشود و سازه به خوبی تقویت نشود، با اولین زلزله ضعیف برج خنک کننده فرو می ریزد. پس از وقوع زلزله، برج خنک کننده بتنی باید به دقت از نظر آسیب بررسی شود.

همچنین این مدل برج ممکن است به مرور زمان دچار خوردگی یا ترک خوردگی شود، بنابراین تعمیرات و بازسازی مستمر برج خنک کننده در دستور کار قرار دارد که بسیار سخت، پرهزینه و زمان بر است.این نوع برج ها در برابر آتش مقاوم هستند اما در صورت خاموش شدن آتش ممکن است برخی از قطعات آن به سرعت سرد شود و این برای بدنه بتنی و قطعات فولادی تقویت کننده مضر است. نام دیگر برج های خنک کننده بتنی هایپربولیک برج خنک کننده نیروگاه ی است.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.