برج خنک کننده بدون فن

فهرست مطالب
برج خنک کننده بدون فن

برج خنک کننده بدون فن با جریان هوای طبیعی است. یکی از مهم ترین انواع برج خنک کننده بدون فن، برج خنک کننده هایپربولیک با ارتفاع زیاد است و با استفاده از اختلاف فشار در پایین و بالای سازه برج خنک کننده به عنوان دودکش عمل می کند و هوا را در داخل برج خنک کننده به گردش در می آورد. در این مقاله در مورد نوع دیگری از برج خنک کننده بدون فن صحبت می کنیم که ساختار آن کمتر است و جریان هوا در آن به کمک مه آب انجام می شود.

برج خنک کننده بدون فن

برج خنک کننده بدون فن

عملکرد برج خنک کننده بدون فن

همه برج های خنک کننده با استفاده از اصل تبخیر آب کار می کنند که به موجب آن تبخیر آب گرما و جرم را منتقل می کند و آب را خنک می کند. تبخیر آب رابطه مستقیمی با افزایش سرعت و افزایش هوا دارد. تبخیر آب یک پدیده طبیعی است که آب در نزدیکی هوا تبخیر می شود تا زمانی که به حد اشباع هوا برسد و هرگز بیشتر از نقطه اشباع هوا تبخیر نمی شود. در برج های خنک کننده معمولی جریان هوا توسط موتور الکتریکی و سیستم فن ایجاد می شود اما در برج خنک کننده بدون فن از هیچ قطعه مکانیکی برای جریان هوا استفاده نمی شود و فقط از نازل استفاده می شود نوع: آب همزمان باعث جریان هوا می شود.

برج خنک کننده بدون فن

کولینگ تاور بدون فن

در برج خنک کننده بدون فن یا برج خنک کننده اتمسفر، زمانی که آب گرم از طریق دریچه های برج خنک کننده پاشیده می شود، اثر جت ایجاد می کند و جریان هوا را ایجاد می کند، اگر طراحی دریچه ها به سمت بالا باشد، مسیر آب به سمت بالا و سپس به سمت پایین است و هوا در سمت هوا حرکت می کند. هوا همزمان از پایین به بالا و  از بالای برج خارج خواهد شد. در مورد طراحی برج خنک کننده، نازل ها به سمت پایین پاشیده می شوند و آب و هوا همزمان از بالا به پایین حرکت می کنند و هوا از سوراخ های زیرین دستگاه برج خنک کننده خارج می شود.

در طول تماس، آب سرد می شود و گرمای خود را از دست می دهد. در برج های خنک کننده بدون فن، ممکن است از مواد بسته بندی برای افزایش جرم و انتقال حرارت استفاده شود. برج خنک کننده بدون فن نیازی به فن ندارد، بنابراین برق مصرف نمی کند و نیازی به برق ندارد و به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد. صنایع کولر گازی بادران آمادگی خود را جهت طراحی و اجرای برج خنک کننده بدون فن با کمک کادر فنی متخصص اعلام می دارد.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.