برج خنک کننده چوبی

فهرست مطالب
برج خنک کننده چوبی

برج خنک کننده چوبی دارای چارچوب و اسکلت ساخته شده از چوب است.ساخت برج خنک کننده چوبی به مرور زمان به دلیل خوردگی شدید و نگرانی های محیطی منسوخ شده است.امروزه از ماده جدیدی به نام فایبرگلاس در ساخت برج خنک کننده استفاده می شود. انتقال از برج های خنک کننده چوبی به مواد بادوام تر، سفری طولانی و هیجان انگیز بوده است که با ساخت چوب ماموت آغاز شد. برج خنک کننده چوبی در اشکال و انواع مختلفی ساخته شده و در صنعت کاربرد دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

برج خنک کننده چوبی

برج خنک کننده چوبی

ویژگی های برج خنک کننده چوبی

در ابتدا، به دلیل مقاومت طبیعی چوب قرمز در برابر پوسیدگی، از آن برای ساخت برج خنک کننده چوبی استفاده شد. اما ذخایر چوب قرمز به تدریج کاهش یافت و سازندگان برج خنک کننده مجبور شدند به جای چوب قرمز از چوب داگلاس استفاده کنند. در حالی که چوب داگلاس بسیار قوی تر از چوب سرخ است، در برابر پوسیدگی بسیار ضعیف تر از چوب سرخ است.

برای مقابله با تخریب برج های خنک کننده چوب داگلاس، چوب را فشرده و با مواد خاصی آغشته می کنند. در فرآیند تحت فشار، محلول آبی CCA با استفاده از روتور مکش و فشار اعمال می‌شود و پس از آن شمع‌های چوب به‌طور کامل خشک می‌شوند. در طی این فرآیند، مخلوطی از اکسیدها در طی واکنش که منجر به تشکیل پیوندهای نامحلول در آب می شود، به حل مشکلات خوردگی برج خنک کننده کمک می کند..

در این فرآیند می توان از مقادیر مختلفی از مواد نگهدارنده در سطوح مختلف فشار برای محافظت از چوب در برابر افزایش سطح حمله و در نهایت افزایش عمر چوب در برابر خوردگی استفاده کرد.

با توجه به استفاده گسترده از چوب، نگرانی های زیست محیطی در مورد برج های خنک کننده چوب به تدریج شروع به ظهور کرد، همچنین نگرانی ها در مورد مقاومت فرآیند اشباع و خطر از بین رفتن مواد شیمیایی نگهدارنده چوب در تماس با آب جاری، که در نهایت منجر به سخت گیری شد. کنترل های صنعتی و فرمولاسیون های شیمیایی نگهدارنده جدید همراه با پیشرفت در ساخت و ساز فولادی و افزایش هزینه های مبارزه با نگرانی های زیست محیطی با برج های خنک کننده چوبی، استفاده از چوب در ساخت برج های خنک کننده در نهایت از بین رفت..

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.