تبخیر آب در برج خنک کننده

فهرست مطالب

بخیر آب در برج خنک کننده

در این قسمت میخواهیم با تبخیر آب در برج های خنک کننده آشنا شویم.
تبخیر آب در برج خنک کننده مقدار آبی است که در هنگام فعالیت کولینگ تاور تبخیر و بعد از آن به صورت بخار از دستگاه خارج میشود. برج های خنک کننده ماننده د ستگاه های تبخیری هستند یعنی عملکرد این دستگاه فقط و فقط بر اساس تبخیر است این نوع دستگاه سطح تماس و زمان بیشتر بین آب و هوا ایجاد می کند که موجب کاهش دمای آب میشود. میزان تبخیر آب ارتباط کاملا مستقیم و توان خنک کردن دستگاه دارد. اگر هرچقدر دستگاه ابعاد بزرگ تری نسبت به تناژ داشته باشد میزانی که تبخیر صورت میگیرد بیشتر میشود.
با توجه به مطالب گفته شده درمورد تبخیر برج خنک کننده آن را کاملا با دقت بخوانید.

مکانیزم تبخیر آب در برج خنک‌ کننده

تبخیر برج خنک کننده فقط و. فقط ا سطح آب به دست می آید، اگر هرچه قدر دمای آب بالاتر باشد و همچنین سطح آب هم گسترده نر میزان تبخیر اب هم بیشتر خواهد بود، وقتی که موکول های سطح آب انرژی نیاز و لازمی را کسب کند از سطح آب جدا شده و به شکلی ماننده گاز وارد هوا میشوند. لحظه ای که این تبخیر انجام میشود با توجه به انرژی که از آب گرفته شده میزان دمای باقی مانده آب به صورت سیال است کاهش پیدا میکند. به این پدیده که به وجود می آید سرمایش تبخیری گفته می شود. این همان عملی است که در کولینگ تاور مورد استفاده قرار می گیرد. میزان تبخیری که در برج خنک کننده وجود دارد با استفاده از مطالبی که در پایین گفته شده است به دلایل وجود فن، هوا،  به جریان می افتد  و در قسمت پینگ ها ها که سطح بسیار گسترده ای دارند  به وجود می آید، تبخیر کردن آب در برج خنک کننده به مقدار بسیار زیادی انجام می شود در حقیقت که بخواهیم بگوییم این کار کرد کولینگ تاور است

عمواملی که موثر و همچنین تاثیر گذار در تبخیر آب از سطح هستند شامل:

1- مقدار جریان هوا به شکل غیر اشباع اگر بر روی سطح آب وجود داشته باشد  هم میزان تبخیر افزایش پیدا می کند و همچنین لایه مرزی نفوذ بخار آب در سیال کاهش پیدا می کند.

2- اگر هرچه سطح تماس آب با هوا بیشتر باشد میزان تبخیر هم افزایش می یابد.

3- اگر هرچه قدر دمای سیال آب بالاتر باشد میزان انرژی جنبش هم بالاتر خواهد بود و در نتیجه اخر این عمل موکول ها راحتر و آسان تر از سطح سیال جدا شده و تبخیر میشوند این عمل در شهر های که دمای مرطوبی دارند انجام میشود.

5- هرچقدر  میزان اشباع هوا از بخار آب کمتر باشد تبخیر کردن آن راحت تر و بهتر انجام میشود اما اکر میزان دمای مرطوب محیط کمتر باشد تبخیر بیشتر و همچنین آسان تر انجام میشود.

 

میزان تبخیر آب در برج خنک‌ کننده با استفاده از اصول بالا، به دلیل وجود فن، هوا به جریان در آمده و همزمان در قسمت پکینگ‌ ها سطح گسترده میان آب و هوا بوجود می‌ آید. در کولینگ تاور با افزایش جریان هوا، سطح تماس و زمان تماس مقدار تبخیر آب را افزایش می‌ دهیم.

تبخیر آب در برج خنک‌ کننده به مقدار زیاد انجام می‌ شود و در حقیقت اساس کارکرد کولینگ تاور می‌ باشد. این آب با گرفتن گرمای نهان و تبخیر، موجب خنک شدن مابقی آب موجود در سیستم می‌ شود.

مقدار گرمای مورد نیاز جهت تبخیر آب برابر 2260 کیلو ژول بر کیلوگرم یا 40.8 کیلو ژول بر مول آب می‌ باشد. یعنی اگر یک لیتر آب (یک کیلوگرم) در برج خنک کن تبخیر شود به میزان 2260 کیلو ژول گرما از آب دریافت می‌ کند و به اتمسفر وارد می‌ کند.

تبخیر آب در برج خنک کننده

میزان مصرف آب در برج خنک‌ کننده

مصرف آب در برج خنک کن محدود به تبخیر نیست و شامل مجموع تبخیر، پرتاب و بلودان می‌ باشد. البته تبخیر بیشترین مصرف آب در کولینگ تاور می‌ باشد. تعیین مقدار بلودان با توجه به طراحی عملیات آبی است و در اختیار کاربر می‌ باشد (محاسبه مصرف آب برج خنک کننده).

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x