تعمیر برج خنک کننده

فهرست مطالب
تعمیر برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

شاید برای شما هم سوال باشد که به چه صورتی میتوانیم برج های خنک کننده را جهت خراب شدن تعمیر کنیم، با توجه به توضیحات مطالب زیر این مشکل را برای شما حل کرده ایم.

مجموعه اقداماتی که برای برج های خنک کننده انجام میدهند شامل: جهت بازسازی، و بهسازی است. اقدامات دیگیری که برای برج خنک کننده جهت تعویض انجام می شود شامل: پکینگ، تسمه، نازل، آب پخش کن، بازسازی بدنه، رفع نشتی کولینگ تاور، تعویض قطعات معیوب عبارتند از: پروانه یا الکتروموتور و یا ارتفا عملکرد دستگاه شامل کاهش مصرف آب یا کاهش مصرف انرژی. همچنین تعمیر کولینگ تاور می تواند شامل تعویض قطعه های کوچک و یا گاه تعویض و تعمیر مجموعه ای گسترده ای از برج خنک کننده می باشد. برج های خنک کننده از جمله دستگاه هایی که ممکن است به دلیل در معرض رطوبت قراره گرفته که به سرعت دچار خوردگی و فرسودگی می شود، سپس نیاز است در زمان های مشخص تعمیرات برج های خنک کننده انجام شود.

تعمیر برج

چه اقداماتی باید قبل از شروع تعمیرات برج حنک کننده انجام شود؟

برای شروع اقدامات جهت تعمیر برج خنک کننده نیاز است و دقت زیادی باید انجام شود که مشکل خاصی را برای شما به وجود نیاورد و همچنین از نظر ایمنی هم کاملا بدو هیچ گونه مشکلی انجام شود. در قدم اول باید برج خنک کننده را خاموش کنید تا به راحتی بتوانید به تمامی نقاط برج خنک کننده دسترسی پیدا کنید با انجام این عمل میتوانید قطعات برج خنک کننده را به سرعت کم کنید در نظر داشته باشید که هنگام تعویض برج خنک کننده ایمنی کاملا حفظ شود که مشکلی برای شما به وجود نیاورد. موارد زیر مواردی است که باید رعایت و توجه کرد:

  1. از سرویس خارج کردن دستگاه های تولید آب بدون املاح DM: برای انجام این کار باید ابتدا جهت واحد آب را از سرویس نیز جدا کرده و سپس پمپ ارسالی آب خام به واحد برج های خنک کننده تماس گرفته میشود و بعد از آن قطع لوپ آب خام ارسالی از واحد آب، دستگاه های تولید آب بدون املاح از سرویس خارج می شود.
  2.  از سرویس خارج کردن فیلتر های شنی: در این مرحله باید پمپ تامین آب فیلتر های شنی از سرویس خارج شود. سپس فیلتر های شنی یکی پس از دیگری از سرویس خارج میشود.
  3. خاموش کردن پمپ های آب برج خنک کننده به واحد های پروسس: در این مرحله باید بعد از هماهنگی با واحد های پروسس و نیروگاه، مطابق با روشی که گفته شده است در نرم افزار آموزشی پمپ یکی بعد از دیگری از سرویس دستگاه حتما خارج کنید، در صورت به کنترل و تامین فشار آب خنک ارسالی میتوان با بستن شیر آب ورودی به رایزر های مروبط انجام داد.
  4. خاموش کردن فن ها: در این مرحله باید با توجه به وضعیت سه گانه کلید ایستگاه برق واحد را با فشار دادن دکمه stop  از داخل اتاق کنترل و یا ایستگاه برق واحد و یا کنار فن مربوطه از سرویس خارج کنید.

پس از انجام این مرحله ها پمپ های تزریق مواد شیمیایی را از سرویس دستگاه خارج کنید و بعد از آن برق پمپ ها و همچنین فن را خاموش کنید.

بسیاری از کولینگ تاور ها دارای جدول زمان بندی هستند، بسیاری از قطعاتی که در برج های خنک کننده وجود دارند دارای دوره زمان بندی های مشخصی نیاز به بازرسی و یا تعمیر، تعویض دارند که باید حتما طبق جدولی زمان بندی انجام میشود. پس از انجام جدول بازرسی باید به تعمیر کولینگ تاور ها توجه کرد.

بعد از خاموش کردن سیستم میتوانید قطعاتی که نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارند را کاملا تشخیص بدهید ولی در این بین بعضی از قطعات را میتوانید در همان محلی که پروژه که تعمیر و بازسازی میشود باید بعضی از قطعات دستگاه هم جایگزین شود. قطعات مصرفی در برج خنک کننده وجود دارد از جمله پکینگ قطعاتی است که در دوره زمانی مشخص نیاز به تعویض دارند در ادامه توضحیح میخواهیم به نحوه تعمیر برج خنک کننده اشاره کنیم.

تعمیر برج های خنک کننده

تعمیر انواع برج های خنک کننده

نحوه تعمیر برج خنک‌ کننده

  •  آب موجودی که در داخل حوضچه وجود دارد به وسیله پمپ های تخلیه خالی شود
  • گل و لایه ای در و لجن هایی که در د اخل دستگاه حوضچه به صورت دستی و یا با استفاده از خشک کن از حوضچه تخلیه شود.
  • بخش مکش پمپ ها کاملا با دقت ببنید و صافی آنها را تمیز کنید.
  • یاتاقان های الکتروموتور ها در صورت نیاز تعمیر بشود.
  • در این مرحله باید فن ها را هم ببینید و در صورت نیاز تعمیر شود
  • لوور ها پکینگ ها و قطره گیر های شکسته تعویض  شود.
  • شیر ها کاملا باز شود و روانکاری شود.

بعد از تعمیرات تجهیزاتی که نیاز دارد تمامی قطعات اضافی را از برج خنک کننده خارج کنید تا دستگاه کاملا تمیز شود، پس از اینکه مطمعن شدید که کلیه قطعات در جای خود قرار گرفته است بعد از آن برج خنک کننده را روشن کنید  اما اگر بعد از روشن کردن صدای غیر معمول شنیدید و یا عملکرد آن فرق داشت برج دچار نقص می باشد به سرعت زیادی برج خنک کننده خاموش کنید و دوباره آن به صورت کامل و دقیق بررسی کنید تا دوباره دچار مشکل و نقص نشود.

 

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x