عملکرد برج خنک کننده در زمستان

فهرست مطالب

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

برج های خنک کننده  به نحوی طراحی شده اند که بیشترین سطح تماس میان آب و هوا را در طولانی ترین زمان ایجاد نمایند. این عملکرد گرچه در تابستان ایده آل است، ولی در زمستان ممکن است موجب یخ زدن کولینگ تاور شود، بنابراین جهت کنترل عملکرد برج خنک کننده در زمستان باید ابزاری جهت عملکرد کولینگ تاور وجود داشته باشد.

جلوگیری از یخ زدگی برج خنک کننده برای عملکرد برج خنک کننده در زمستان

  • کنترل دبی هوای ورودی

    کنترل میزان دبی هوای ورودی ابزار با ارزشی برای کنترل میزان یخ زدگی در برج خنک کننده است. بوسیله این ابزار می توان در زمستان میزان هوای سرد وارد شده به برج خنک کن را کاهش داد و باعث آب شدن یخ های تشکیل شده در برج خنک کن بوسیله آب گرم در جریان شد.
    فن هایی با سرعت دورانی حداکثر هیچ کمکی نمی کنند ولی فن هایی دو سرعته با عملکرد در دور پایین در زمستان موجب کاهش یخ زدگی خواهد شد. اما بهترین نوع سیستم استفاده از اینورتر و قابلیت تغییر دور پروانه می باشد که با کاهش یا افزایش دور پروانه اجازه یخ زدن آب را نمی دهد.
    در برج های چند سلولی می توان یک یا تعدادی از پروانه ها را خاموش کرد تا میزان هوای ورودی به برج خنک کن کاهش یابد. در صورت یخ زدگی شدید در ناحیه ورود هوا لازم است تا برای مدتی کوتاه پروانه یه صورت برعکس کار کند تا هوای گرم را به سمت لوور ها هدایت کند و یخ ها را آب کند.
    این روش باید برای مدت بسیار کوتاه انجام شود تا موجب یخ زدن فن استک ، پروانه ها و یا تجهیزات مکانیکی نشود. در برج های چند سلولی هرگز یک یا چند فن به صورت برعکس به گردش درنیاید بلکه همه با هم باید برعکس شروع به کار کنند ، در غیر اینصورت ممکن است بخار خارج شده از یک فن به داخل فن با چرخش عکس کشیده شود و یخ زدگی شدید ایجاد کند.

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

  • کنترل دبی آب ورودی

    در برج های خنک کننده ای که جهت فعالیت در زمستان طراحی می شوند سیستم توزیع آب باید طوری طراحی شود که امکان تغییر و تمرکز پاشش آب به کناره ها (نواحی ورود هوا) را داشته باشد. این نکته در برج های خنک کننده با جریان هوای طبیعی که امکان کنترل هوا وجود ندارد بسیار با اهمیت است.
    در این روش آب گرم به نواحی کناره های برج که احتمال یخ زدگی بالا است پاشیده می شود. هنگام عملکرد برج خنک کن در زمستان هنگام استارت اولیه آب موجود در تشت آبسرد ممکن است بسیار سرد و در حال انجماد باشد.
    بنابراین لازم است قبل از به گردش انداختن آب مقداری از آب گرم ورودی به تشت برج خنک کن بای پس شود تا از یخ زدن آب جلوگیری کند. حتی در هنگام کار هم می توان مقداری از آب گرم را به تشت برج خنک کننده بای پس نمود تا دمای آب تشت در دمای مناسبی قرار گیرد.
    انتقال آب گرم به تشت در هنگام کار در برج های خنک کننده جریان طبیعی پیشنهاد نمی شود زیرا موجب کاهش آب جریان یافته بروی پکینگ ها شده و خود موجب یخ زدگی می شود. همچنین انتقال آب گرم به تشت در هنگام کار در برج های خنک کننده جریان اجباری زمانی توصیه می شود که امکان کنترل دبی هوای ورودی وجود داشته باشد و این مقدار نباید بیشتر از پنجاه درصد آب در گردش باشد.

در مجموع تفاوتی بین پتانسیل برج های خنک کننده جریان متقاطع با جریان مخالف در یخ زدگی وجود ندارد، ولی در برج های خنک کننده جریان مخالف یخ زدگی در نواحی پر قدرت سازه برج خنک کن اتفاق می افتد و یخ زدایی آن مشکل تر است. اما در برج های خنک کننده جریان متقاطع آب از لبه ی مستعد یخ زدگی عبور می کند و احتمال یخ زدگی پایین است.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x