مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر

فهرست مطالب
مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر

مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر (کولر هوا ) از جنبه های مختلف قابل بررسی است.برج خنک کننده خشک ساختاری مشابه برج خنک کننده مدار بسته دارد با این تفاوت که آب روی کویل ها پاشیده نمی شود و فقط هوا توسط آن دمیده می شود. طرفدار. در کولر هوا عملکرد دستگاه دقیقا به همین صورت است، فن در قسمت بالایی قرار می گیرد و هوا را از روی کویل ها عبور می دهد و مایع داخل کویل ها را خنک می کند. تنها تفاوت کولر هوا با برج خنک کننده خشک در ساختار آنهاست که در مقاله زیر به مقایسه آن ها خواهیم پرداخت.

مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر

مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر

مقایسه کولینگ تاور خشک و ایرکولر

بدنه برج خنک کننده خشک کاملا شبیه یک برج خنک کننده معمولی است که به جای پکینگ، یک کویل در داخل آن قرار می گیرد. فن در قسمت بالایی قرار دارد و هوا را از قسمت پایین می مکد و از روی کویل ها عبور می دهد تا آب جاری در کویل ها خنک شود.

همانطور که در مقاله برج خنک کننده خشک توضیح داده شد، یک برج خنک کننده خشک می تواند آب موجود در کویل ها را تا 5 درجه بالاتر از دمای خشک خنک کند. کویل های مورد استفاده در برج خنک کننده خشک از لوله های مسی معمولی و فاقد فین دار می باشد اما ساختار دستگاه کاملا شبیه برج خنک کننده مدار بسته بوده و فقط آب روی کویل ها پاشیده نمی شود.

 

اما در کولر هوا هیچ بدنه ای مانند برج خنک کننده خشک وجود ندارد بلکه فن در قسمت بالا در حلقه آن قرار می گیرد و فقط بدنه کوچکی در اطراف کویل ها وجود دارد و کولر هوا از پایین کاملا باز است. کویل های کولر هوا از لوله های پره دار ساخته شده اند و انتقال حرارت بسیار خوبی دارند. در مقایسه با برج خنک کننده خشک و کولر هوا می توان به این نکته اشاره کرد که کولرهای هوا دمای مایع را از دمای بالا تا دمای نزدیک به دمای محیط خشک خنک می کنند و گاهی اوقات مایعی که در داخل کویل جریان دارد در فاز بخار است که خنک می شود. به مایع می رسد و به آن کولر هوای مایع دو فاز می گویند.

تفاوت اصلی در مقایسه برج خنک کننده خشک و ایرکولر در ساختار دستگاه و نوع کویل های مورد استفاده نهفته است. از کویل ها ی فین دار در کولر هوا و از کویل های لوله ساده در برج خنک کننده خشک استفاده می شود.

معمولا استفاده از برج خنک کننده خشک زمانی که در فصول گرم به عنوان برج خنک کننده مدار بسته کار می کند و در فصول سرد با بستن آب در مدار دوم به عنوان برج خنک کننده خشک کار می کند، زیرا در فصول سرد، برج خنک کننده خشک کار می کند. هوای محیط کاهش می یابد و امکان رسیدن به دمای مورد نیاز وجود دارد در واقع این برج خنک کننده دارای کاربری دوگانه می باشد.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.