برجهای خنک کننده با فن اجباری

فهرست مطالب
برجهای خنک کننده با فن اجباری

برجهای خنک کننده با فن اجباری

برج خنک کن با وزش هوا با فن (Mechanical draft) توسط یک فن یا چند فن با برجهای خنک کننده با فن  اجباری دور ثابت یا متغیر جریان هوا به حرکت در می آید. هوای اجباری در برج به داخل آن کشیده شده و از آن به خارج ارسال می شود. بادزن ها بسته به نوع برج ممکن است جریان محوری و یا گریز از مرکز باشند.تمامی برج های خنک کننده سیتم تهویه و تبرید ساختمان از نوع وزش اجباری و مجهز به فن هستند.

برجهای خنک کننده با فن اجباری

برجهای خنک کننده با فن اجباری

 

برج خنک کننده جریان مکانیکی به برج خنک کننده ای می گویند که در آن هوا به وسیله یک یا چند فن به جریان می افتد. این نوع از برج های خنک کننده – برجهای خنک کننده با اجباری – در شرایط مختلف جوی عملکرد مطمئنی دارند ، به دلیل وجود فن در این نوع برج خنک کننده می توان میزان دبی هوا در برج خنک کننده را تغییر داد و شرایط جوی و بار حرارتی را خنثی نمود. اگر فن در ناحیه خروج هوا قرار گیرد برج خنک کننده جریان مکانیکی القایی نامیده شده و اگر فن در ناحیه ورودی قرار گیرد برج خنک کننده جریان مکانیکی اجباری نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه برج خنک کننده مکعبی و مدور

انواع برجهای خنک کننده با کشش مکانیکی هوا

در برجهای خنک کننده با کشش مکانیکی ،هوا بوسیله یک یا چند باد بزن (FAN) – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – که بطور مکانیکی عمل می نمایند بحرکت در می آید .بطوریکه در ژنراتورهای بخار ،باد بزنها که از نوع کشش اجباری هستند در سطح زیرین جهت راندن هوا بداخل برج نصب شده اند .از لحاظ تئوری این نوع برج ترجیح داده می شود ،زیرا فن با هوای خنک کننده کار می کنند و بدین جهت نیروی کمتری را تلف می کنند . بهر حال آزمایش و کار با این نوع فن ها دارای بعضی نقطه ضعف ها است که از آنجمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

پخش وتوزیع هوا ، نشت وتراوش ،برگشت هوای خروجی مرطوب – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – و داغ به برج و جمع شدن شبنم و سرماریزه در ضمن کار در زمستان .
در برجهای کشش مکانیکی ،فن ها جایگزین دودکش ها در برجهای کشش طبیعی می شوند .

خصوصیات عمل سرمایش (خنک کردن) قدری متفاوت است .در شرایط – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – آب وهوایی که رطوبت بسیار پائین است برجهای کشش طبیعی بطور رضایت بخشی عمل می کنند و در برجهای کشش مکانیکی بسیار اقتصادی تر خواهند بود .
برای واحدهای کوچک چند سلولی بدون شک برجهای کشش مکانیکی ارزانتر از برجهای کشش طبیعی است ، اما در مورد واحدهای بزرگ که تمایل به زیاد شدن هزینه های اصلی و اولیه وجود ندارد بکار بردن برجهای کشش مکانیکی هزینه توان مورد نیاز بادبزن می بایست مورد بررسی قرار گیرد .

برجهای خنک کننده جریان اجباری

برجهای خنک کننده جریان اجباری

یکی از اشکالات کاربرد برجهای کشش مکانیکی تخلیه ذرات پخش شده از برج در – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – ارتفاع کم می باشد که ممکن است این ذرات بداخل ورودی های هوا کشیده شوند . این برگشت مجدد ذرات می تواند سبب نزول ذرات و بدی عملکرد مجموعه بزرگی از تجهیزات سلولهای برجهای کشش مکانیکی گردد .بعلاوه اگر ذرات بطرف زمین کشیده شوند ممکن است اطراف برج مه آلود شود .از مزایای اصلی این برجها می توان موارد زیر را نام برد :

1. اطمینان از بجریان انداختن هوای مورد نیاز به هر میزان و در شرایط اقلیمی و آب و هوائی
2. استفاده از پمپهای با فشار کم
3. اشغال فضای کمتر جهت بهره برداری از این نوع دستگاههای مبرد
4. تنظیم دقیق دمای آب
5. سرمایه اولیه کم و هزینه ساخت ناچیز
از معایب این نوع برجها می – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – توان به موارد زیر اشاره کرد :
1. قدرت زیاد باد بزنها مستلزم خرج زیادتر است .
2. ایجاد سروصدا و لرزشهای فراوان حاصل از گردش پروانه ها
3. خسارات ناشی از خرابی فن ها و فساد الوار
شش مکانیکی خواهد بود .

بیشتر بخوانید: تعمیر برج خنک کننده

برج های خنک کننده mechanical draft به دو نوع زیر – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – تقسیم بندی میشوند:

الف : وزش هوای القایی با فنInduced draft:

در برج های خنک کننده فوق فن در قسمت بالای برج خنک کننده – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – نصب میگردد. و جریان هوا با سرعت ورودی پایین و سرعت خروجی بالا در کولینگ تاور ایجاد میگردد.

خرید برجهای خنک کننده جریان اجباری

خرید برجهای خنک کننده جریان اجباری

ب : وزش هوای اجباری با فن forced draft

فن در این گروه از برج خنک کننده در قسمت پایین آن نصب میگردد و لذا جریان هوای ورودی به برج خنک کننده نصب به جریان خروجی آن داری سرعت بیشتری می باشد. در این برج های خنک کننده به دلیل این که سرعت هوای ورودی به برج بیشتر از هوای خروجی است لذا احتمال وقوع پدیده بازگشت موقت بیشتر است . از طرف دیگر برج های – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – خنک کننده هوای اجباری به فن قویتری نیست به کولینگ تاور از نوع القایی نیاز دارند. همچنین احتمال یخ زدگی این نوع برج در شرایط زمستان بیشتر خواهد بود.

برج خنک کننده جریان اجباری

قیمت خرید برجهای خنک کننده جریان اجباری

 

ویژگی های برج خنک کننده جریان اجباری

برج خنک کننده جریان اجباری نوعی از برج خنک کننده جریان مکانیکی است که فن در ناحیه ورود هوا قرار دارد و هوا را به درون برج خنک کننده می دمد. فن برج خنک کننده جریان اجباری به دلیل نیاز به فشار استاتیکی بالا معمولا از نوع سانتریفیوژ می باشد اما در برج های خنک کننده بزرگ فن های محوری بزرگ برای به جریان انداختن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع برج خنک کننده فن و الکتروموتور به راحتی در دسترس است ، سرویس آن به راحتی انجام می شود و همچنین در معرض بخار آب و مواد شیمیایی خارج شده از برج خنک کن قرار نمی گیرد.

برای خرید برج خنک کننده و اطلاع بیشتر روی لینک کلیک کنید.

برج خنک کننده جریان اجباری از نظر ساخت اقتصادی – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – می باشد و برای اکثر صنایع مناسب است. این نوع برج خنک کننده در سایز های کوچک معمولا از فلز ساخته می شود و در سایز های بزرگ از بتن ساخته می شود. برج خنک کننده جریان اجباری بزرگ مورد استفاده در صنایع بر اساس نیاز های کاربری طراحی و ساخته می شود.

برج خنک کننده جریان اجباری

ابتدا آب از طریق لوله ورودی به برج خنک کننده وارد شده – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – و از طریق نازل ها به سمت پایین بروی پکینگ ها پاشیده می شود و همزمان هوا به وسیله فن به داخل برج دمیده می شود و به سمت بالا حرکت کرده با آب تماس می یابد. انتقال حرارت و جرم میان آب و هوا صورت گرفته و آب خنک می شود. سپس هوا از قسمت بالای دستگاه خارج می شود.

 

برج خنک کننده جریان اجباری را می توان هم به صورت برج خنک کننده جریان متقاطع و هم به صورت برج خنک کننده جریان مخالف ساخت. این نوع کولینگ تاور ها از ابعاد کوچک تا ابعاد بسیار بزرگ ساخته می شوند و در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند.

برج خنک کننده جریان اجباری نوعی از برج خنک کننده – برجهای خنک کننده بافن دمشی اجباری – جریان مکانیکی است که فن در ناحیه ورود هوا قرار دارد و هوا را به درون برج خنک کننده می دمد.

برج خنک کننده با جریان اجباری

اجزای برج خنک کننده جریان اجباری :
• سازه اصلی
• فن و الکتروموتور
• پکینگ
• قطره گیر

• سیستم توزیع آب
• حوضچه

برج خنک کننده جریان اجباری

برجهای خنک کننده با فن اجباری

 

 

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.